tisdag 3 maj 2016

Månadssammanfattning - April 2016



Månadssammanfattning - April 2016

Antal lästa böcker: 15
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4748
Inbundet: 8
Kartonnage:1
Danskt band: 0
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 4
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 11
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 11
Fått: 7

Böckerna jag läst i april är


Kärlek på öppet hav - Samanta Olofsdotter
Den osynlige mannen från Salem - Christoffer Carlsson
Simma med valar - Martin Almqvist
Ett andra liv - SJ Watson
En vacker dag lämnar jag honom - Maria Blomqvist
Min fantastiska väninna - Elena Ferrante
Nakenlek - Katerina Janouch
Varning för vilt - Aino Trosell
Fånge, spion, partisan - Matti Putkinen & Mikko Porvali
Lärjungen: En berättelse om Fredrik Hasselquist - Henrik Senestad
Mios blues - Kristina Ohlsson
Så nära barfota - Marie Hedegård
Den siste pilgrimen - Gard Sveen
Svinen - Carl-Johan Vallgren
Det var hennes fel - Kalle Segerbäck

April var en riktigt, riktigt bra månad för mig läsmässigt sett. Det var inte mycket som kom i vägen för läsandet och det märks ju också på vad jag läste och hur många böcker jag läste. Jag är också väldigt nöjd med blandningen den här månaden, det blev lite av varje och kanske det också är en delorsak till att det gick så bra, jag gillar ju att blanda ordentligt. Nånting annat som också gjorde att jag hade både tid och ork att läsa var att maken gick upp till 75% på jobbet och då fick jag ju mer egentid att koncentrera mig på läsandet. Det som jag definitivt inte är nöjd med är att jag trillade dit lite för många gånger när det gäller köpandet av böcker, jag kunde inte riktigt hålla mig. Men det får jag försöka ta igen de kommande månaderna även om det blir svårt i o m att säsongen för bakluckeloppisar nu börjat och där brukar det finnas en hel del bra böcker för en billig peng.Jag är inte heller nöjd med att jag bara hann läsa en hyllvärmare men det är också nånting som jag får ta itu med under de kommande månaderna.
Äntligen har vi nu kommit in i min favoritmånad: Maj! Maj är min favoritmånad för att det ännu inte är för varmt eller för soligt utan precis så där lagom så att även jag kan sitta ute och läsa. När det väl blir varmare och soligare är ju jag förvisad till att sitta inomhus och svettas i o m att jag varken tål sol eller värme särskilt bra.
Månaden har än så länge börjat bra och jag har fortfarande flyt i läsandet och jag hoppas verkligen att det håller i sig eftersom jag känner att jag måste "jobba" undan nu. Jag hoppas på att kanske hinna läsa lite mer hyllvärmare under maj och det lär inte vara svårt att överträffa april i alla fall. Och jag hoppas på att hinna läsa minst lika många böcker som i maj eftersom jag inte har så mycket andra aktiviteter inplanerade för den här månaden.




5 kommentarer:

  1. Flera av de böcker du läst har jag tänkt ge mig på så småningom :)

    SvaraRadera
  2. Vilken rejäl bokhög. Imponerande.

    SvaraRadera
  3. Det var en imponerande läsmånad :)

    SvaraRadera
  4. 15 böcker är super! Själv är jag urstolt över att ha läst 7 då jag brukar läsa fyra. Men det beror ju på hur snabbt man läser oså. :) Kul att du hade en så bra läsmånad. Hoppas maj blir ännu bättre :)

    SvaraRadera
  5. Shit tänk om man han läsa så där mycket!! :)

    SvaraRadera