måndag 30 maj 2016

Tematrio - Paris

Det börjar bli en vana att ta en paus på kvällen och ligga och dåsa i soffan ett tag. Och faktiskt, då tittar jag på TV....första gången på åratal som jag regelbundet tittar på TV. Det bästa med det här är att efteråt känner jag mig faktiskt rätt så utvilad och orkar lite mer. Och eftersom det är måndag så är det nu dags för Lyrans Tematrio. Lyran uppmanar

Berätta om tre böcker som utspelar sig i Paris!

-----------

Det här blev lättare än vad jag hade väntat mig. Ren tur att jag råkar ha läst en del böcker som utspelar sig  i Paris. OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.





Mördaren i Marais av Claude Izner













En officer och spion av Robert Harris










Drömbokhandeln av Laurence Cossé














9 kommentarer:

  1. (läst den sista, ingen kul bok, var besviken)

    SvaraRadera
  2. Dreyfus - affären var verkligen en sorglig historia. beundransvärt att orka vara visselblåsare. har inte läst något av Izner

    SvaraRadera
  3. Den första har jag läst och den andra står i bokhyllan. Jag brukar samla på mig Sekwas pocket för dagar då jag måste ha något franskt att läsa. Det är tydligen inte så ofta numera för numera står rätt mång olästa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Claude Izner tror jag är en pseudonym för två franska systrar som skriver ihop. Jag läste första boken i serien och den var väl småmysig men kanske lite tillkrånglad.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst Mördaren i Marais, men de andra två har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  6. Blir nyfiken på Drömbokhandeln efter att ha läst din recension och de underbara citaten :)

    SvaraRadera
  7. Tack för tips! Drömbokhandeln dyker upp här och var och verkar intressant. Är även sugen på Mördaren i Marais!

    SvaraRadera
  8. Drömbokhandeln är den enda av dessa som jag har läst. En officer och spion börjar jag bli alltmer nyfiken på.

    SvaraRadera
  9. Nummer två och tre står och väntar i min bokhylla. De skall bli intressanta att läsa.

    SvaraRadera