onsdag 18 maj 2016

Veckans utmaning: Sämst, och bäst




Den här veckan verkar bli en sådan där vecka då jag inte har planerat i förväg för nånting speciellt, men ändå har jag så mycket att göra att jag inte har en lugn stund för att hinna med det jag egentligen har lust att göra. Jag får väl bara hålla tummarna att allt flyter på bättre mot slutet av veckan.

Nu tänkte jag i alla fall delta i Veckans utmaning hos Kulturkollo och utmaningen lyder

  1. Berätta om den bästa kulturupplevelsen du haft under det senaste året! Bok du läst, film du sett, något på scen som var alldeles magiskt…. Hylla, hissa, beröm!
  2. Och berätta om den sämsta kulturupplevelsen du haft under senaste året! Uslaste boken, värsta kalkonfilmen, pinsammaste föreställningen… Plocka fram stora motorsågen, bara!

------------------
Det får nog bli böcker för min del

1. Jag har haft turen att få läsa en massa bra böcker det senaste året så det är inte precis lätt att välja ut den bästa. Men en av dem som ligger i den absoluta toppen är




Hela härligheten av Margaret Mazzantini
(OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)








2. Boken jag är riktigt, riktigt besviken på är en av de som jag läser just nu. I o m att den var så hyllad så har jag väntat länge med att börja läsa den så att mina förväntningar inte skulle ta över. Men det hjälpte tyvärr inte. Just nu känns läsandet av den som att vada i klister och jag funderar faktiskt på allvar att lägga den här boken åt sidan. Varför jag har så svårt för den här boken vet jag inte riktigt ännu, det måste jag tänka igenom senare, kanske det bara är nånting så enkelt som att det är fel tillfälle för mig att läsa den.  
Boken jag pratar om är





Gone Girl av Gillian Flynn










4 kommentarer:

  1. Det har aldrig blivit av att jag har läst Gone girl. Det enda jag har läst av Flynn är en novell, som jag iofs gillade, men Gone girl är så tjock och verkar så ... svart? Så varje gång jag tagit upp den och tänkt sätta igång (för det har jag!) har jag alltid plockat upp något annat i stället.

    SvaraRadera
  2. Hela härligheten är jag lite nyfiken på. Gone girl tyckte jag om, men jag kunde inte riktigt se den där storheten som så många andra verkar ha hittat :)

    SvaraRadera
  3. Gillian Flynn och jag kommer inte överens. Jag har börjat i Gone Girl mer än en gång och fastnar på samma ställe varje gång.

    SvaraRadera
  4. Hela härligheten ligger ju här och väntar, låter lovande! Gone Girl tyckte jag var helt OK, men jag såg inte heller riktigt vad allt snack gällde. Så himla bra var den inte...

    SvaraRadera