måndag 9 maj 2016

Tematrio - Fest

Jag har haft ytterdörren öppen hela dagen så att katterna kan gå ut på altanen precis som de vill och jag har också själv suttit ute på dan. Men jag har faktiskt också varit duktig och jobbat undan lite vid datorn. Tyvärr finns det en hel del kvar att göra. Men innan jag sätter igång med nånting annat är det dags för Lyrans Tematrio . Den här veckan är temat Fest och Lyran uppmanar

berätta om tre böcker där man firar något; en födelsedag, en speciell händelse eller högtid eller något annat.

-----------

Det här var svårare än vad jag hade trott. Det kom som en överraskning att det så sällan festas i de böcker jag läst. Det är tur att det bara är tre böcker man behöver få ihop, jag hade nog haft svårt att hitta fler (OBS! Titlarna till de två första böckerna är länkade till recensionen, den tredje är länkad till förlagets sida om boken)




Svarta änglar av Rebecca Chance
Hela boken handlar om ett julfirande












Så nära barfota av Marie Hedegård
En byfestival där huvudpersonen Ellen verkligen släpper loss











Härifrån till verkligheten av Eva Rydinger
I den här firas en av huvudpersonernas 75-årsdag












9 kommentarer:

  1. Svarta änglar skulle nog vara roligt att läsa.

    SvaraRadera
  2. Intressant! Kul att du tipsade om så sprillans nya böcker också. Det var en svår tematrio denna gång.

    SvaraRadera
  3. Härifrån till verkligheten skulle jag vilja läsa. Den verkar riktigt bra :)

    SvaraRadera
  4. Kul, tre jag inte har läst!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon i din trio, men kanske borde så jag har några böcker att ta till om det här temat dyker upp igen nästa år :)

    SvaraRadera
  6. De två nedersta har jag kvar att läsa

    SvaraRadera
  7. Det här är tre böcker som jag inte läst. Men de två sista är jag sugen på.

    SvaraRadera