söndag 22 maj 2016

En smakebit på søndag - White Line Fever

Den här helgen har hittills varit en sån där helg då ingenting speciellt händer och ingenting egentligen blir gjort. Lördagen satt hela familjen i princip hela dagen och läste och fick ingenting annat gjort (förutom min man som klippte gräset på baksidan). Men vi har planer för söndagen så då blir det nog lite mer fart på oss. Först tänkte vi besöka bakluckeloppisen på Ulva och sen bär det av till närmaste trädgårdsbutik för att köpa lite växter till planteringarna.
Men nu ska jag delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten, för på söndag morgon lär jag inte hinna. En smakebit på søndag går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------

Jag tog en liten paus från boken jag hållit på med i ett par dagar och håller på med att läsa om en bok. Så min smakbit kommer från sidan 47 i White Line Fever av Lemmy Kilmister (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"Det fanns ett ställe i Bolton där vi brukade spela som hade en rund, roterande scen, och fansen brukade slita ner oss från scenen innan vi hunnit göra första varvet. Brudarna brukade dra ner oss och slita av oss kläderna - den där Beatlemania-grejen. Låter kul, eller hur? Ha! Bara om man aldrig själv har fått ett par jeans slitna av kroppen. Sömmarna spricker mot insidan av benen. Det gör ont av bara helvete, tro mig. Och saxarna. Det var senaste grejen då att man skulle ha "lockar" från sitt favoritband! Den som aldrig har sett fyrtio seriösa brudar med grym uppsyn och saxar i händerna rusa rakt mot sig..."




18 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Den var... eeehhh... annorlunda :-)

    SvaraRadera
  2. det kan inte vara lätt att vara så populär! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte jag behöver ha upplevt det där för att förstå att det är otäckt :)

    SvaraRadera
  4. Verkar som en bok som innehåller en hel del roliga händelser, åtminstone kanske de är roliga i efterhand :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Rolig smakbit, även om det också låter ganska obehagligt. :)

    SvaraRadera
  6. Jagad av livsfarliga groupies? Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Den här boken kände jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Jag tycker han ser galen ut på omslaget.

    SvaraRadera
  9. Visste väl att det var överskattat att vara rockstjärna :)

    SvaraRadera
  10. Läskigt omslag. Tror nog jag står över denna, men tack för smakbit! :)

    SvaraRadera
  11. Kändisskapets baksida. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  12. Åh kul att du la ut ett smakprov från denna!

    SvaraRadera
  13. Vilket himla roligt omslag, tycker jag. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  14. Herlig smakebit. Sønnen i huset er stor fan av Lemmy, så denne boken skal jeg tipse ham om :)

    SvaraRadera