måndag 9 maj 2016

Veckans bokbloggsfråga

Veckan har kommit igång med buller och bång och fortsatt fint väder. Visst är det härligt när det äntligen är varmt ute? Just nu är det också precis lagom varmt för mig så det får gärna hålla sig på den här nivån och inte bli varmare.
Början av den här veckan har jag tänkt mig "jobba" undan lite och vad är väl bättre än att börja med Veckans bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen.
Dagens fråga lyder

Vad är ditt förhållande till barnböcker nu som vuxen? Händer det att du läser barnböcker för din egen skull (att du läser för barnen räknas inte)? Hur tänker du då när du väljer ut vilka barnböcker du vill läsa? Har du några tankar kring barnböcker att dela med dig av, kanske några favoriter från barndomen, eller några reflektioner kring dagens barnboksutgivning? 

------------------------
Jag har nog aldrig läst speciellt mycket barnböcker ens när jag själv var barn. Barnböcker läste jag nog bara direkt efter att jag lärt mig läsa men sen gick jag över till vuxenböcker så fort som möjligt. Och eftersom jag inte har egna barn eller ens i min närhet så är min kontakt med barnböcker i princip obefintlig. 
Men jag har faktiskt läst en barnbok de senaste åren












och den tyckte jag var rolig.

Barnböcker kan nog vara roliga att läsa även för vuxna men tyvärr fungerar de inte för mig. Eftersom jag i princip alltid läst vuxenböcker och har nästan ingen kontakt med barn IRL heller så har jag svårt att relatera till barnböcker och upplever att jag inte får ut speciellt mycket av att läsa dem.





5 kommentarer:

  1. Det var ett bra tips, det skrev jag upp

    SvaraRadera
  2. Tyckte också om Thorntwaitetvillingarna :)

    SvaraRadera
  3. Blir faktiskt lite intresserad av boken! :)

    SvaraRadera
  4. Ja men den där boken har jag varit nyfiken på men glömt bort :)

    SvaraRadera
  5. Jag läser i princip aldrig heller barnböcker :)

    SvaraRadera