söndag 15 maj 2016

En smakebit på søndag - Gone Girl

Min bror är på besök och för första gången på flera år så tittar vi faktiskt på Schlagerfestivalen. Eller rättare sagt så har min man och min bror tittat på den och jag har lyssnat på den medans jag växlar mellan att läsa bok och skriva recensioner och annat. Men nu är det dags att ta itu med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------


Min smakbit kommer från sidan 49 i Gone Girl av Gillian Flynn (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)



"Först väntade jag i köket på polisen, men den fräna lukten från den vidbrända tekannan retade gommen på mig och gav mig ännu mer lust att kräkas, så jag fortsatte ut till förstubron på framsidan av huset, satte mig på översta trappsteget och intalade mig själv att bibehålla lugnet. Jag fortsatte att försöka ringa till Amys mobil, men hamnade varje gång hos röstbrevlådan och fick det där snabba, rytmiska meddelandet där hon lovade att ringa upp direkt. Amy brukade ringa upp med en gång. Nu hade det gått tre timmar och jag hade lämnat fem meddelanden, och Amy hade ännu inte ringt upp."










25 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten, har läst än annan av Flynn.

    SvaraRadera
  2. Den gillade jag, även om jag inte alls tyckte att upplösningen var speciellt oväntad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte kommit så långt och änså länge är det som att försöka gå i klister.

      Radera
  3. Gone Girl tyckte jag riktigt bra om! Fast min favorit av Flynns böcker är Mörka platser. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörka platser har jag läst och den var alldeles för mörk för mig.

      Radera
  4. Tack för smakbiten. Jag tyckte den här var bra, men hennes andra böcker bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har läst Mörka platser av henne men den var ingenting för mig.

      Radera
  5. olycksbådande! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Den här skulle jag vilja läsa. Men först ska jag läsa en annan bok av Flynn, Mörka platser. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mörka platser har jag läst och den var ingenting för mig.

      Radera
  7. Tack för smakbiten! Har läst den boken. :)

    SvaraRadera
  8. Jag avundas dig som har denna kvar! :-)

    SvaraRadera
  9. En bok många skriver och talar om :) ännu har jag inte läst den ... men kanske blir det av så småningom. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Borde väl se till att läsa den här så småningom :)

    SvaraRadera
  11. Gillar alla böcker jag läst av Flynn. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  12. Åhh vad jag gillade denna bok.

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbit! Inte läst Flynn ännu.

    SvaraRadera
  14. Jag läste en liten kort bok av Flynn den här veckan.

    SvaraRadera
  15. Jeg har ikke lest boken, men jeg har sett filmen. Den var veldig bra. Det er ofte ikke så morsomt å lese boken etterpå, så jeg vet ikke om jeg skal gjøre det. Jeg har lest Flynns andre bøker som har kommet ut på norsk og synes hun er en fin forfatter.

    SvaraRadera
  16. Jag kanske får ta och läsa den här någon gång :)

    SvaraRadera