måndag 2 maj 2016

Veckans bokbloggsfråga - Vecka 18

Det är måndag och äntligen är vårvädret här. Det är soligt och så varmt ute att jag kan ha dörren ut till altanen öppen så att pojkarna kan gå ut och in som de behagar. Alltså sitter de ute på den nätade altanen hela tiden och kommer in bara för att äta lite.
Nu behövs bara att det blir ännu lite varmare så jag också kan sitta ute och läsa och det blir härligt.
Men nu är det dags att sätta igång med att "jobba" undan lite eftersom jag fått en energiinjektion av det härliga vädret och jag börjar med Veckans bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Den här veckan vill hon veta

Hur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?

-----------------

E-böcker funkar inte för mig så någon läsplatta tar jag inte med utan jag gör som jag gjort i alla år. Jag tar med mig en, ev två lite tjockare pocket och behöver jag mer så köper jag på plats. Då har jag möjligheten att utnyttja ev extrapriser och reor plus att jag ofta också kan få tag på böcker som inte kommit ut i Sverige, ännu i alla fall. Visserligen har jag då extra böcker med mig hem men det brukar inte bli så många att det skulle störa på något sätt.







10 kommentarer:

  1. Ja visst känns det självklart att ta med sig någon bok, oavsett om det kommer finnas tid eller inte. :)

    SvaraRadera
  2. Ja men det var smart då blir man "tvungen" att köpa en bok.

    SvaraRadera
  3. Tjocka pockets var ju smart :)

    SvaraRadera
  4. Smart att inte ta med så så mycket, utan att istället köpa på plats :) Själv brukar det alltid bli att jag tar med mig alldeles för många böcker... :)

    SvaraRadera
  5. Bra grej att köpa böcker när en är på resande fot, det brukar jag också göra ;)

    SvaraRadera
  6. Det blir inte heller någon läsplatta eller ebok för mig :)

    SvaraRadera
  7. Jag önskar att jag hade större förståelse för pockets. De är billigare, lättare och mindre än vanliga inbundna, men jag vet inte vad jag ska göra av dem efter att jag läst dem då de brukar på fula veck i bokryggen (och därmed inte passar in i bokhyllan). Mina väskor brukar därför vara så tunga...

    SvaraRadera
  8. En gång har jag varit tvungen att köpa en bok "på plats". Då var en 24-timmars båtfärd inblandad :)

    SvaraRadera
  9. Tjocka pocketböcker gäller för mig också. Jag envisas med pappersböcker, så att läsa på läsplatta har jag inte ens testat än ;)

    Här är mitt svar: https://justnujusthar.com/2016/05/05/bocker-pa-resa/

    SvaraRadera
  10. läsplattor funkar inte för mig heller, riktigt böcker som man kan bläddra i ska det va :)

    SvaraRadera