söndag 8 maj 2016

En smakebit på søndag - Spåren vi lämnar efter oss

Lördagen var en helt underbar dag med härligt väder. Vi åkte och köpte plantor i närmaste trädgårdsbutik och tillbringade sedan eftermiddagen med att plantera dessa i rabatterna.  På söndag morgon ska vi iväg på bakluckeloppis så det är lika bra att delta nu i  En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten, för på morgonen lär jag ändå inte hinna.
En smakebit på søndag går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

----------

Min smakbit kommer från sidan 219 i Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson. (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"Nu satt han här. Med händer som mot hans vilja telegraferade om en mullrande skräck, precis under ytan. Den rasande kvinnorösten som på omväxlande engelska och franska förklarat för honom att han skyddade en brottsling. En våldtäktsman. Och allt det den där kvinnan, Edith, visste om hans privata liv. Saker som hon omöjligt kunde veta, som kvinnorna han hade vid sidan av. Allt det hans fru inte fick veta, för då skulle hans välordnade tillvaro falla i bitar. Ibland, när hans fru gav honom en av sina trötta blickar, så kändes det som om hon redan visste."


17 kommentarer:

  1. tja, kanske inte en bok jag vill läsa...

    SvaraRadera
  2. den här känner jag inte till, men den verkar spännande. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Tjusigt på det sätt som författarnamnet kom in i bilden :)

    SvaraRadera
  4. Denna är jag lite nyfiken på :)

    SvaraRadera
  5. Smakebiten fikk det til å grøsse nedover ryggen. Virker som ei spennende bok!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakebiten ser framemot din recension för jag är lite nyfiken på denna.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten. Den här ligger och väntar, rätt högt upp i läshögen.

    SvaraRadera
  8. Jeg synes fremdeles det høres så fint ut med bakluckeloppis :-) Jeg er litt misunnelig!
    Jeg ble nysgjerrig på boken du har smakebit fra. Hva er det egentlig som skjer der, tenker jeg. Så jeg må nok lese den for å finne det ut :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  9. Tror att jag hoppar den här boken men tack för smakbiten. Hoppas ni fyndade på bakluckeloppisen! :)

    SvaraRadera
  10. Det låter spännande, men inte riktigt som något för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Känner varken till bok eller författare. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  12. Denna har jag sett men vet inte så mycket om. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  13. Det här är en ny bok för mig. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera