måndag 16 maj 2016

Tematrio - Noveller

Idag har det varit riktigt eländigt väder hos oss. Det är kallt och det har regnat av och till hela dagen. Det positiva är att det är perfekt läsväder, man får definitivt ingen lust att gå ut och påta i trädgården. Men lite annat ska jag väl göra idag och eftersom det är måndag så är det dags för Lyrans tematrio. Lyran hade fått hem ett paket med noveller och det blev inspirationen till dagens tema. Hon uppmanar

Berätta om tre bra noveller/novellsamlingar!

-----------

Jag läser inte speciellt mycket noveller, det är liksom inte riktigt min grej. Men jag har lovat mig själv att försöka bekanta mig med och vänja mig vid noveller så numera läser jag ju lite i alla fall. Min trio består av en novellsamling och två fristående noveller och alla har olika teman. OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken/novellen.





Varning för vilt av Aino Trosell












Död i dimma av Stieg Trenter









Chancery Lane av Amanda Tartt












14 kommentarer:

  1. har läst romaner av Aino Trosell och deckare av Stieg Trenter. Amanda Tartt känner jag inte till

    SvaraRadera
  2. Jag är inte heller någon novelläsare. Romaner ska det vara! Men en deckarnovell av Stieg Trenter kanske är spännande?

    SvaraRadera
  3. Jag satt och tittade på ett par böcker av Trosell igår kväll, men har ännu inte läst någonting. Tack för tipsen! :)

    SvaraRadera
  4. Tre för mig olästa titlar. Blir nyfiken på Varning för vilt. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar att läsa noveller, mellan "riktiga" böcker. De blir som smakrensare :)

    SvaraRadera
  6. Trenter har jag funderat på att läsa. Tack för tips. :)

    SvaraRadera
  7. Om man vill vänja sig vid noveller så är Jonas Karlssons perfekta tycker jag. Korta, pricksäkra och ofta med humor. Gillar!

    SvaraRadera
  8. Varning för vilt har jag också läst och gillat!

    SvaraRadera
  9. Varning för vilt är den enda av dessa som jag har läst, men den är fin, den :)

    SvaraRadera
  10. Av Trenter läste jag en del förr, men faktiskt inte denna. Tack för trevliga tips.

    SvaraRadera
  11. Känner inte till någon av dessa tre - tack för tips!

    SvaraRadera
  12. Jag älskar verkligen noveller men det blir ofta att romanerna tar över min lästid. Försöker läsa mer noveller dock :)

    SvaraRadera