söndag 29 maj 2016

En smakebit på søndag - Den lilla bokhandeln i Paris

När allt har gått så oerhört smidigt och det hänt en hel massa positivt så borde jag nog ha anat att förr eller senare så går det åt h.....e! Och ikväll hände det! Det blev elavbrott och det verkar som att min dator fick sig då en "kiss of death" och det går inte längre att komma in i den....så nu sitter jag och jobbar på min mans laptop och det är inte det enklaste med tanke på att jag inte har tillgång till alla mina bilder och texter och inte heller alla de länkar jag sparat. Det här blir tredje datorn som gått åt under den tid vi bott här!


Men just nu tänker jag trösta mig med att delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. En smakebit på søndag  går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

------------------

Min smakbit kommer från sidan 30 i Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George (OBS! Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)



"Böcker är naturligtvis mer än bara läkare. Det finns romaner som är kärleksfulla följeslagare under hela livet. Många är som skarpa örfilar. Andra som en varm badhandduk på hösten när man är melankolisk. Och vissa... tja. De är som rosa sockervadd, det kvillrar till i tre sekunder i hjärnan och efteråt känner man ingenting alls. Som en kort, het kärleksaffär."











Du har väl sett att det finns en tävling på bloggen där man kan vinna en bok. Anmälan och regler finns HÄR!

19 kommentarer:

  1. Ei svensk venninna ble skuffa da hun leste denne boka, selv har jeg ikke lest den. Liker du den så langt?

    SvaraRadera
  2. tack för smakbiten som gjorde mej nyfiken

    SvaraRadera
  3. Okänd bik för mig. tack för smakebiten. hoppas att datorn återuppstår

    SvaraRadera
  4. Den här vill jag läsa, en bok om böcker kan ju inte vara fel :)

    SvaraRadera
  5. Takk for fin smakebit. Tittelen fanget min interesse, så må sjekke ut denne.

    SvaraRadera
  6. Jeg har visst allerede lest denne. På norsk heter den Det litterære apotek :)

    SvaraRadera
  7. Det finns så mycket underbara citat i den här boken :) Tack för smakbiten!

    Jag hoppas att datorn inte är helt körd, utan att det går att rädda den.

    SvaraRadera
  8. To personer har skrevet om denne boka i dag, så da blir jeg veldig nysgjerrig og får lyst til å lese den. Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  9. En bok jag kan tänka mig. Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  10. Takk for smakebiten. Har hørt gode ting om denne, men ikke lest selv ennå :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten, den här boken är jag nyfiken på.
    Så jobbigt när datorn dör. Det där med var man sparar saker är knepigt, jag funderar på One Drive mer och mer...

    SvaraRadera
  12. Å, nei, så grusomt! Det er helt forferdelig når det er noe galt med pc-en! Vi har et veldig ustabilt internett for tiden (Vi skal bytte til en annen) Og jeg hadde ikke internett i begynnelsen av dagen. Det syntes jeg var fælt. Men det er ingenting i forhold til når pc-en går i stykker!
    Jeg skulle til å si at jeg hadde lest denne boken, men den jeg har lest heter A novel bookstore og er skrevet av Laurence Cosse. Den handler også om en bokhandel i Paris.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  13. Trist med datorkrångel :(

    SvaraRadera
  14. Den här blir jag väldigt nyfiken på, inte minst för titeln. Tack för smakbiten! :)

    Tufft med datorn, hoppas det löser sig.

    SvaraRadera
  15. Det jag hört om den här boken får mig att tro den är en bok för mig.

    SvaraRadera
  16. Den var en rolig smakbit, tack för den! Böcker om böcker är trevligt. :)

    SvaraRadera
  17. Det verkar vara många som läser den här boken just nu! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  18. Är oerhört sugen på denna!

    SvaraRadera