tisdag 10 maj 2016

Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske

Titel: Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske
Författare: Emmy Abrahamson
Format: Inbunden
Antal sidor: 217
Förlag: Albert Bonniers förlag
Recensionsexemplar
Världsomsegling på 366 dagar

"Julia lever ensam med sin katt i Wien. En dag kommer hon att bli kompis med Elfriede Jelinek och sluta upp med att besvara enkäter som tidsfördriv, men tills dess får hon arbeta som språklärare för överambitiösa företagsledare och underpresterande ungdomar.
På en parkbänk möter Julia Ben och kärlek uppstår. Allt är perfekt, förutom det lilla faktum att Ben bor i en buske..."

-----------------



Titeln på den här boken är ju så annorlunda och lockande att jag kunde bara inte tacka nej när jag blev tillfrågad om jag ville läsa boken.

Titeln fick mig faktiskt att förvänta mig en smårolig och mysig berättelse och det var precis vad jag också fick.
Som vanligt är det den "stökigare" karaktären, dvs Ben, som jag gillar bäst, Julia är lite för präktig för mig. Förutom då när hon, mot alla odds, förälskar sig i uteliggaren Ben och faktiskt så småningom släpper lite på präktigheten och tar mer impulsiva beslut. Och det var först då jag började heja mer på henne.

Den här berättelsen bygger på författarens egen kärlekshistoria med sin man och när man vet det så blir det genast ännu lite mysigare och inte så osannolikt.

Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske är en mysig berättelse om hur "den rätta" kan dyka upp var som helst och i vilken skepnad som helst. Det gäller bara att försöka se vad som döljer sig under ytan och strunta i vad alla andra tycker.

Jag tyckte om den här boken, den är perfekt när man vill ha något lite lättsammare och mysigt att läsa.

Tack till Albert Bonniers förlag för rec.exet!

Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden/E-bok

1 kommentar: