torsdag 1 november 2018

Helgfrågan vecka 44


Innan jag slänger mig i soffan för att slötitta på tv så ska jag svara på Mias Helgfråga. Idag vill hon veta

Firar ni Halloween?
👻👻
Bonusfråga: Gillar du läsa skräckböcker?

------------------

Nej och nej!
Eftersom vi bara är två (eller tre om man räknar med brorsan) vuxna så "firar" vi nästan inga högtider. Vid vissa högtider blir det en lite bättre middag osv, men något speciellt firande blir det inte. Speciellt gäller det sen såna här "hitte-på"-högtider som Halloween, de är nog mer för barnfamiljer. Och för handlare som nog tjänar storkovan på sånt här.

Skräck är inte riktigt min grej så det är väldigt sällan jag läser skräckböcker. Men min vana trogen provar jag på nn gång då och då ifall jag skulle hitta något som funkar för mig.

10 kommentarer:

  1. Vi spelar nog i samma lag du och jag!

    SvaraRadera
  2. vi har amerikanska släktingar och vänner, så fest blir det ibland.

    SvaraRadera
  3. Stämmer nog bra att det här mest är en högtid för barnfamiljer och butiker. Vi hade några grannbarn här som klätt ut sig och ville busa eller ha godis igår. Då får man ju så klart bidra :)

    SvaraRadera
  4. Läste mycket skräck i min ungdom men nu blir det inte ofta, men det hände att jag testar någon bok.

    SvaraRadera
  5. Håller med. Det blir inget halloween för mig.

    SvaraRadera
  6. Halloween är nog kul för barn som får klä ut sig. Mina elever är för stora och festar nog på egen hand. Tänker yngre barn tycker det är kul att få klä ut sig i skolan.

    SvaraRadera
  7. Skräck är inte heller min favoritgenre.

    SvaraRadera
  8. Inget firande av Halloween här heller

    SvaraRadera
  9. Lite bättre middag är väl också ett sätt att fira!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar en liten skräckis då och då

    SvaraRadera