lördag 3 november 2018

Veckans bokmärke vecka 44


Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

------------------------

Idag blev det ett loppisfynd igen


Det gick tyvärr inte att få ett så skarpt foto på det här bokmärket/sedelklämman så man kunde se den präglade bilden, men det här var det bästa jag kunde åstadkomma just nu.
Troligtvis är det här ett reseminne från Mexico som någon har köpt för bokmärket är präglat med Mexicana på baksidan och den präglade bilden är någon typ av inka- eller mayasymboler. Jag tror bokmärket kan vara lite bökigt att använda för det är en klämma och klämman är ganska tajt och i och med att bokmärket också är rätt så tungt så kan det nog vara rätt så svårt att få det på plats. Jag har alltså inte ens provat än så länge.





3 kommentarer:

  1. jag får kolla bättre på loppis, jag fortsätter veckans tema:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/11/horror-bokmarken.html

    SvaraRadera
  2. i Mexico firar de ju de döda på ett annat sätt

    SvaraRadera
  3. Kanske är det så fint att det är av silver??? Mitt är av enklare typ, inhandlat på PocketShop.

    SvaraRadera