onsdag 14 november 2018

Månadssammanfattning Oktober 2018


Månadssammanfattning - Oktober 2018

Antal lästa böcker: 14
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4855
Inbundet: 8
Kartonnage: 1
Danskt band: 1
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 13
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 0
Fått: 17
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 0
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 1
Kaosutmaningen 2018 (totalt antal avklarade punkter): 21
Månadens bästa bokPachinko - Min Jin Lee 

Böcker jag läst i oktober (titeln är länkad till recensionen men alla böckerna är inte recenserade än).

Om du bara vågar - Sylvia Lidén Nordlund 
Minns att du ska dö - Åsa Bonelli 
Skuggsystern - Lucinda Riley 
Ingenting att se - Robert Warholm 
Skönhetens väg - Martha Hall Kelly 
Ett brev till min pappa i himlen - Benny Stenberg 
Halvvägs till himlen - Jöns Hellsing 
Vi ses i Ullådalen - Ingrid Marie Thorslund 
Arvet från familjen Palmisano - Rafel Nadal 
Fågelfångarens son - Richard Hobert 
Pachinko - Min Jin Lee 
Hatarna - Ulf Bergström 
Tiga är guld - Lyndsay Faye 
Zingele - Sakina Ntibanyitesha 



Lästa böcker månad för månad det här året finns under fliken Läst 2018

Det blev inte så många böcker antalsmässigt under oktober, men det har nog att göra med att jag läste ett antal riktiga tegelstenar så även om det blev färre böcker så blev det normal mängd sidor. Läslusten var det absolut inga problem med och jag läste många väldigt bra böcker. Däremot hade jag lite problem med recensionsskrivandet, speciellt i slutet av månaden. Det resulterade i att jag nu när vi är halvvägs in i november ligger efter med recensionerna igen. Min läsahög är fortfarande gigantisk men just nu minskar den faktiskt lite i taget och det är jag väldigt nöjd med.

Med tanke på att det redan är mitten av november så är jag väldigt sen med att sammanfatta oktober, men ibland blir det så, det kan inte hjälpas. Än så länge ser november ut att bli väldigt bra i alla fall.





3 kommentarer:

  1. Jag tycker att det var en riktigt diger lista jag!

    SvaraRadera
  2. Imponerande hög! Om du bara vågar har jag läst... riktigt bra tycker jag!

    SvaraRadera
  3. inte läst dessa, du behöver snart köpa ny bokhylla...

    SvaraRadera