onsdag 21 november 2018

Kulturkollos veckoutmaning vecka 47: Vad som gärna får ta slut och det som aldrig behöver göra det


Idag ville jag helt enkelt inte gå upp utan skulle helst ha stannat kvar i sängen. Jag var vaken korta stunder ända från väldigt tidigt på morgonen men beslöt varje gång att bara kura ihop mig djupare under täcket och fortsätta sova. Till slut var jag ändå tvungen att gå upp till det gråa vädret. Inte så konstigt att man inte ville gå upp så grått och trist som det är just nu, men nån gång är man ju tvungen. Nu gäller det bara att komma igång trots att hela kroppen skriker NEJ! Och jag ska försöka komma igång genom att delta i Kulturkollos veckoutmaning som lyder

Den här veckan pratar vi om saker som aldrig tar slut. Det kan vara på ett negativt sätt – de evighetslånga mötena, det slaskiga vintervädret, det trista boken som man känner att man måste läsa till sin bokcirkel. Eller på ett positivt sätt – romankaraktären du aldrig tröttnar på oavsett hur många böcker i serien…

-----------------------

Jag tar det positiva först för det är det viktiga. Det som gärna aldrig får ta slut


Min närmaste läsahög: visst emellanåt är den så hög att jag blir småstressad men oftast blir jag glad av den och njuter av att plocka bland böckerna när jag ska bestämma vilken som blir nästa bok










Min medicinska behandling som jag får var fjärde månad vill jag gärna få resten av mitt liv, den ger mig så mycket bättre livskvalitet






När det gäller det negativa så är det inte mycket kvar nu för jag har under de senaste åren aktivt försökt radera ut negativa inslag i mitt liv. Varför ha kvar sånt som man inte mår bra av? Men allt går såklart inte att få bort och då beror det på faktorer man inte rår över



Ingen internetåtkomst! Finns det något mer frustrerande än när man jobbar för fullt på datorn och ska spara eller schemalägga sitt alster så kommer den där varningen"Ingen internetåtkomst". Vi har bytt leverantör och det har blivit bättre, förr hade vi problem minst ett par gånger i månaden och det kunde hålla i sig ett par dagar åt gången. Efter bytet av leverantör har det hänt bara två-tre gånger, men det är lika frustrerande ändå. Det här evighetsproblemet skulle jag gärna vilja slippa.







1 kommentar: