torsdag 29 november 2018

Helgfrågan vecka 48


Vi har nu ätit middag och det börjar bli dags att lägga sig i soffan, men först ska ja svara på Mias Helgfråga. Idag vill hon veta

Har du spanat in några böcker med jultema som du vill läsa?
Bonusfråga: Hur firar du 1:a advent?

----------------------

Idag blir det bara tråkiga svar från mig

Nej, jag brukar inte läsa efter något speciellt tema efter årstiden utan jag läser mina vanliga böcker. Ibland kan det ju råka finnas något passande i min läsahög, men i år finns det ingenting som ens påminner om jul i den.

Vi firar inte 1:a advent överhuvudtaget och har inte ens tagit fram några ljusstakar ännu.


12 kommentarer:

  1. Åh, jag tycker att det är en sån trevlig, förhållandevis ny tradition för mig, att läsa böcker med jultema.

    SvaraRadera
  2. ska byta köksgardiner i morgon - bra tillfälle att tvätta dem vid jul.

    SvaraRadera
  3. Det är inte alltid jag läser något juligt, men i år har jag för en gångs skull några böcker hemma som passar årstiden.

    SvaraRadera
  4. Jag brukar försöka läsa någon julig bok! Iår känns det som jag har svårt att få någon julstämning så jag hoppas det kommer snö och att någon bok ger mig inspiration :)

    SvaraRadera
  5. Jag känner inte heller att jag måste ha nån "julbok". Adventsstjärna hämtar jag i källaren i morgon eller på lördag!

    SvaraRadera
  6. Blir det inte ens en adventsljusstake i fönstret? Eller en stjärna?

    SvaraRadera
  7. Läser på som vanligt även runt jul. God jul av Jonas Karlsson är en tänkbar julbok men den är inte så jättejulig och kan läsas när som, och det blir inte till jul, men någon gång lyssnar jag nog på den igen.

    SvaraRadera
  8. Byter till ljusstakar imorgon. Julböcker är väl en smaksak. Lagerlöf har jag ju läst.

    SvaraRadera
  9. Jag gillar ljusstakarna för att det är så mörkt ute nu!

    SvaraRadera
  10. I år har jag tänkt försöka läsa några julböcker, vi får se hur det går. Ha en fin 1:a advent!

    SvaraRadera
  11. Inte nödvändigt med julböcker, blir jul ändå.

    SvaraRadera
  12. Jag tycker det är trevligt med ljusstakar eftersom det är så mörkt nu

    SvaraRadera