tisdag 20 november 2018

Veckans topplista vecka 47 - Höstens bästa

Tisdagen börjar med Veckans Topplista anordnad av Johannas deckarhörna. Johanna uppmanar

Därför börjar det bli dags att summera höstens läsning och veckans topplista handlar idag om höstens bästa böcker. 

---------------------

Det här var inte lätt, jag har haft förmånen att få läsa en hel massa väldigt bra böcker den här hösten och att välja ut bara fem är definitivt inte lätt. Till saken hör också att november ännu inte är slut så jag har några som jag ännu inte recenserat och i alla fall en som jag inte ännu läst men som jag redan i förväg misstänker kommer definitivt att hamna i topp. Böckerna i min lista har jag valt bland de som jag läst hittills och titeln är länkad till recensionen eller om jag inte hunnit recensera så är den länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning




1. Min älskade älskling av Gabriel














2. Pachinko av Min Jin Lee












3. Bilder av henne av Karin Slaughter










4. Jag for ner till bror av Karin Smirnoff
Recensionen kommer den här veckan så titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken










5. Skönhet ur askan av Cecilia Samartin











OBS! Du har väl sett att jag lottar ut ett ex av En tid för gudar på bloggen? Regler och anmälan finns HÄR!



13 kommentarer:

  1. Slaughter har jag länge varit intresserad av att läsa.

    SvaraRadera
  2. De fyra första står olästa här hemma! Smirnoffs bok ska jag försöka läsa snart

    SvaraRadera
  3. Smirnoff och Slaughter och Pachinko vill jag läsa.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av dessa, men Bilder av henne ligger här och väntar.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av böckerna, men den sista står och väntar i bokhyllan. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  6. Inte läst någon av dessa, men är lite extra nyfiken på den första boken. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Jag for ner till bror har jag också läst. Tycker den ska få Augustpriset! tack för fin lista:)

    SvaraRadera
  8. Bilder av henne var en av mina favoriter från i höst! :)

    SvaraRadera
  9. Pachinko verkar bra, lite nyfiken på den!

    SvaraRadera