torsdag 8 november 2018

Hett i hyllan #169


Torsdagen börjar med Monikas Hett i hyllan, där man ska visa upp sina hyllvärmare.Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

------------------------
Inte ett loppisfynd den här gången utan en bok jag köpt i en affär.


Ögat över månskäran av Libra Bray
Baksidestext
"Jag ska berätta en historia för dig. Om ett rike där drömmar blir till, livsöden stakas ut och där magin är lika verklig som ditt handavtryck i snön. Om hur vi fann våra innersta hemligheter och fick smaka på friheten. Men också om hur vi släppte lös en fruktansvärd kraft. Dessa sidor rymmer min bekännelse av allt som förde fram till denna kalla, grå gryning. Vad som kommer att hända, vet jag inte.
Ögat över månskäran är en palett av prasslande kjolar, åtsittande korsetter och stränga konventioner i ett viktorianskt England. Men här finns också magiska systraskap, dolda nattliga möten och skrämmande krafter som obönhörligt styr fyra unga kvinnors öde."






Den här köpte jag 2014 på ÖB för 10,-.  Jag hade varit lite sugen på att köpa pocket från nätbokhandlarna men när vi vid ett tillfälle besökte ÖB så hade de pocketrea och sortimentet var nästan samma som på nätet och priset mycket lägre, så jag kom hem med en hög därifrån istället. De flesta av de böckerna har faktiskt blivit hyllvärmare så jag får nog gå igenom dem, behålla de jag vill läsa och rensa ut de jag inte längre är intresserad av. Just den här boken kanske jag behåller för att läsa vid senare tillfälle.


2 kommentarer:

  1. Den där boken hade jag lätt köpt bara för utseendet. Det är otroligt vackert och tilltalande. Däremot har jag aldrig hört talas om boken. Trevlig läsning.

    SvaraRadera
  2. Imponerad över att du nästan alltid har en bok som jag aldrig har hört talas om :)

    SvaraRadera