torsdag 15 november 2018

Hett i hyllan #170

Eftersom det är torsdag så är det dags för Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------------

Den här gången har jag plockat fram en bok från bokrean


Döden tänkte jag mig så av Johanna Mo (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext
"Helena Mobacke står länge och tvekar utanför polishuset i Västberga. Ett helt år har hon varit sjukskriven från sin tjänst som kriminalkommissarie och försökt komma över sorgen efter sonens död. Nu ska hon bli chef för en nybildad utredningsgrupp. Men det blir inte den mjukstart hon hoppats på.
En tonårspojke knuffas framför ett tunnelbanetåg och omkommer. Någon dag senare blir en kvinna nerknuffad på ett annat tunnelbanespår. Skräcken sprider sig i Stockholm och perrongerna står tomma.
Helena Mobacke försöker leda den svåra utredningen samtidigt som de gamla såren är på väg att rivas upp. Till slut tvivlar både hennes omgivning och hon själv på att hon faktiskt ska orka."




Den här köpte jag 2015 på bokrean eller rättare sagt på rea-på-rean. Jag har inte läst något av den här författaren tidigare och var nog ganska nyfiken på hennes böcker när jag köpte den här. Som vanligt är det nog tidsbrist som gjort att jag inte läst den ännu, men det vore no dags att göra det snart.

2 kommentarer:

  1. Den tror jag minsann jag har också.

    SvaraRadera
  2. Känner igen författaren, men har inte läst något av henne.

    SvaraRadera