fredag 11 januari 2019

Bokbloggsjerka 11-14 januari

Idag gick jag upp alldeles okristligt tidigt så det lär bli att jag får gå och lägga mig ett tag till nu på förmiddagen. Fördelen med att gå upp så tidigt är ju att man hinner med ganska mycket, nackdelen är att man sen senare förlorar ett par timmar när man måste ta en tupplur för att orka med. Men när jag nu ändå är i farten så passar jag på att delta i Annikas Bokbloggsjerka där hon den här veckan ställer frågan

Vilka boksläpp ser du fram emot under 2019?

---------------

Ojoj, det är alldeles för många för att lägga ut en hel lista för året, så jag plockar ut några från vårens utgivning som jag ser lite speciellt fram emot

Svarta näckrosor av Michael Bussi (Bokförlaget Polaris)
Pow Wow av Tommy Orange (Bokförlaget Polaris)
Verkanseld av Louise Boije af Gennäs (Bookmark förlag)
Fraktur av Karin Slaughter (HarperCollins Nordic)
Broder Jakob av Emelie Schepp (HarperCollins Nordic)
Överlevaren av Gabriella Ullberg-Westin (HarperCollins Nordic)




11 kommentarer:

  1. Haha, känner igen det där med att köiva upp tidigt och sedan slockna på soffan mitt på dagen istället. Power nap, ibland två timmar lång... ;)

    SvaraRadera
  2. Har dålig koll på kommande böcker, så jag tackar för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Tack för intressanta tips.

    SvaraRadera
  4. Karin Slaughter har jag länge tänkt läsa något av

    SvaraRadera
  5. ny bok av Boije af Gennäs? vad bra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  6. Jag hoppas verkligen att de fortsätter med nyutgivningen av Karin Slaughters serie om Will Trent. Vill väldigt gärna fortsätta läsa den.

    SvaraRadera
  7. Tre samma och tre som jag inte hade med. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Vi har valt helt olika böcker ur vårens utgivning. Kul att det finns något för alla!

    SvaraRadera
  9. Det var helt nya böcker för mig. Det är alltid spännande att se vad som kommer under året.

    SvaraRadera
  10. Det är roligt att kika runt hos alla och se vad alla ser fram mot.

    SvaraRadera
  11. Pow Wow var en lite annorlunda titel!

    SvaraRadera