tisdag 22 januari 2019

Veckans topplista vecka 4: Vita bokomslag


Tisdagen på bloggen börja med Veckans topplista, anordnat av Johannas deckarhörna. Temat idag är

Bokomslag: vita

-------------------

Jag försöker i första hand hitta lämpliga böcker bland de senaste årens läsning. Det var inte helt lätt att hitta vita bokomslag, även om det kanske finns vitt så är det inte den dominanta färgen. Men jag fick ihop det till slut. Böckerna är listade utan inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.





1. Innan sista löven fallit av Rita Simu













2. Dolda tillgångar av Margot Lee Shetterly












3. En av oss av Åsne Seierstad











4. Fader af Hjo av Anette Brandelid













5. Grejen med kärlek av Julie James






















13 kommentarer:

  1. Innan sista löven fallit var fin!

    SvaraRadera
  2. Dolda tillgångar har jag bara sett som film. Den var väldigt bra.

    SvaraRadera
  3. Så bra att få tips på en Tornedalsförfattare.

    SvaraRadera
  4. Snygga vita omslag. En av oss har jag bland mina olästa. Inte hört talas om de övriga.

    SvaraRadera
  5. Snygga omslag. Inte läst någon men sett filmatiseringen av Dolda tillgångar, var väldigt bra!

    SvaraRadera
  6. En av oss är en av de hemskaste böckerna jag har läst!

    SvaraRadera
  7. Ja Dolda tillgångar var så där vit också, det mindes jag inte. Det var en trevlig bok. Julie James' bok var också bra!

    SvaraRadera
  8. Snygga omslag du hittade! Att hitta vita omslag var svårare än jag trodde. Tack för fina tips!

    SvaraRadera
  9. En av oss skulle vara intressant att läsa.

    SvaraRadera