måndag 21 januari 2019

Sammanfattning/Utvärdering vecka 3

Förra veckan fick jag lov att stuva om i planeringen för att få min läsning att fungera någorlunda. Läsningen har fungerat väldigt bra men just nu börjar jag sakta känna för något lättläst och enkelt som inte suger musten ur mig, som jag kan vila ögonen på och inte behöver tänka alltför mycket. Recensionsskrivandet har också fungerat bra, så egentligen borde jag vara väldigt nöjd och det är jag nog när jag tänker efter. Det jag känner nu är att jag nog snart måste läsa nånting väldigt lättläst och medryckande där jag inte behöver tänka alltför mycket. Men den tiden kommer nog, den också, så småningom

Det som hände under vecka 3 var

Jag läste klart 5 böcker
Scener ur hjärtat av Beata & Malena Ernman och Greta & Svante Thunberg
Floden av Markus Lutteman
Tjuven som hade klänning av Robbe Eriksson & Marcus Körling
Vikten av vatten av Anita Shreve
Angelika av Karin Valtersson

Jag publicerade 3 recensioner (titeln är länkad till recensionen)
Morden på Mörkö - Samuel Karlsson
Scener ur hjärtat - Beata & Malena Ernman, Greta & Svante Thunberg
Floden - Markus Lutteman

Det fanns 1 rec.ex i brevlådan

Pow wow av Tommy Orange

Jag köpte 0 böcker

Det känns helt overkligt att jag ändå läste ut 5 böcker för det kändes inte som om det var så många. Läsandet får mer än gärna fortsätta så här. Att det blev så få recensioner beror nog mest på att det inte fanns så många att recensera utan jag fick portionera ut recensionerna så att det skulle bli lite jämnt under vecka och så att de skulle räcka till början av vecka 4 också. Min läsahög börjar nu minska ordentlig och det är jag väldigt glad över, det känns som att jag äntligen har lite kontroll och det är skönt.
Vecka 3 var alltså en rätt så bra vecka så nu är det bara att hålla tummarna att allt fortsätter på samma spår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar