onsdag 16 januari 2019

Kulturkollos veckoutmaning vecka 3: Vad packar du?


Jag brukar inte hinna med Kulturkollos veckoutmaning på tisdagar så den brukar få vänta till onsdagen, precis som idag. Veckoutmaningen lyder

Om du skulle gå i vinteride i någon månad nu, för att härda ut tills vårljuset kommer, vilka tre kulturella saker tar du med dig dit?

---------------------

Gå i ide är nog nästan vad jag redan har gjort, skillnaden är att jag gjort det hemma där jag har alla mina böcker och prylar så jag har det rätt så bekvämt.

Skulle jag behöva åka någon annanstans för att gå i ide så skulle jag ta med mig

1. Massor med böcker så jag kan sitta dagarna i ända och läsa (som jag i princip gör redan nu)
2. Min laptop (kanske inte så kulturellt, men nödvändigt) så jag kan fortsätta med en del dokumentation och så jag kan hålla kontakt med folk genom mail och olika sociala nätverk, läsa tidningen osv osv
3. Jag är väldigt beroende av röra vid/känna på vackra saker, det kan en handlare på Antikmässan intyga. Han började titta underligt på mig efter att jag för fjärde gången kom förbi montern och bad om att få känna på en av Gunnar Nylunds keramikskulpturer. Så någon av mina keramik- eller bronsskulpturer ( av Merlin) skulle få följa med





1 kommentar:

  1. Det låter som en väldigt fin samling saker du tar med dig! Och jag håller med, ide hemma med alla saker runt sig är det bästa.

    SvaraRadera