onsdag 30 januari 2019

Omslagsonsdag vecka 5 - Rött


I vanliga fall bryr jag mig inte så mycket om utsidan utan det är insidan som räknas, men när det gäller böcker så är ju omslaget det första man ser. Så på onsdagar visar jag upp omslag efter ett givet tema. Det är bara omslaget som gäller, innehåll och titel spelar ingen roll.
Vill du också vara med och visa upp omslag så lägg en länk i kommentarerna så jag hittar dig sen.
Temat den här veckan är RÖTT. Jag har varit så frusen den senaste tiden att jag känner att jag behöver tänka och se nånting varmt och rött är väl den varmaste färgen, så då fick det bli temat idag

---------------------

Inga större problem att hitta röda omslag, det verkar vara en populär färg på omslag


 

 

 

Jag tycker väldigt mycket om omslaget till Mambo i Chinatown. Vilken är din favorit?





7 kommentarer:

  1. Min favorit bland omslagen ovan är Konklaven. ( Roligt att en av mina böcker kom med igen :D )

    Här är mina:
    https://skrivrobert.blogspot.com/2019/01/omslagsonsdag-vecka-5-rott.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Konklaven är snygg! Synd passar ju perfekt med det här temat!

      Radera
  2. snygg färg, här och ett gäng med rött innehåll också: https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/01/omslag-rott.html

    SvaraRadera
  3. De tre på första raden och Mambo i Chinatown har jag i bokhyllan. Omslaget till Konklaven blev min favorit.
    Här kommer mina omslag: https://lenasgodsaker.blogspot.com/2019/01/omslagsonsdag-vecka-5-rott.html

    SvaraRadera
  4. Det blev några röda omslag hos mig med!
    Mambo i Chinatown är snyggt, och jag gillar också omslaget till Aldermans arvinge.

    SvaraRadera