tisdag 15 januari 2019

Veckans topplista vecka 3: Brittisk feelgood


Dags för Veckans topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat idag är

Brittisk feelgood

-----------------------

Fram tills för ett par år sedan så läste jag ytterst sällan någon feelgood men sen började de böckerna sakta krypa in i min repertoir. Numera läser jag det lite då och då men det blir fortfarande inte så jätteofta. Titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.






1. Etthundra mil av Jojo Moyes










2. I persikoträdets skugga av Joanne Harris












3. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan












4. Damen som köpte en buss och bara drog av Judy Leigh













5. När livet börjar om av Lucy Dillon




9 kommentarer:

  1. Harris böcker tycker jag om, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Leigh och Harris var nya för mig, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Alla är ju nya för mig så jag får tacka för tipsen. :-)

    SvaraRadera
  4. Harris böcker tycker jag väldigt mycket om!

    SvaraRadera
  5. Den där damen med bussen känner jag mig lite nyfiken på. Är bara lite orolig att det ska vara för mycket buskis.

    SvaraRadera
  6. Colgan, Dillon och Leigh hade jag också med. harris och Moyes har jag läst, men tänkte inte på dem i det här sammanhanget

    SvaraRadera
  7. Våra listor är liknande! Har också Colgan, Moyes och Dillon på min.. Jag har läst Harris Chocolat men inte uppföljaren. Judy Leigh är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  8. Känns ju lite sympatiskt att bara dra, men jag har inget körkort för buss.

    SvaraRadera
  9. De tre första författarna har jag i alla fall läst något av.

    SvaraRadera