torsdag 24 januari 2019

Helgfrågan vecka 4


Idag var jag så slut efter middagen att jag la mig i soffan direkt efter maten och tvärsomnade såklart utan att ha hunnit med att svara på Mias Helgfråga. Alltså tar jag itu med det nu innan jag tar en mugg med te och sätter mig och läser en stund. Helgfrågan lyder

Har du svårt för att stava till något ord?
Vilken film som har premiär 2019 vill du se?

---------------

Nej, egentligen har jag inte svårt att stava till några ord, mitt problem är istället ett helt annat. Jag skriver med bara en hand och har en tendens att försöka skriva lite för snabbt ibland och då kan det bli riktigt fel. Jag försöker kolla igenom det jag skrivit innan jag publicerar texten men det slinker med felskrivningar ändå, sånt som jag sen förhoppningsvis ser när jag ögnar igenom texten vid något annat tillfälle




Egentligen är jag nog inte speciellt sugen på att gå på bio alls, i alla fall just nu. Jag går  väldigt sällan på bio överhuvudtaget, men om jag måste välja så skulle jag nog i sådana fall vilja se The Favourite.


22 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så mycket för att se film på bio, jag ser gärna hemma där jag kan pausa när jag vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkar ofta inte sitta igenom en hel film hemma,kommer alltid på en massa annat att göra. På bio funkar det bättre, där måste man ju sitta still, men å andra sidan är det lite besvärligare att ta sig dit och då blir det inte av så ofta.

      Radera
  2. Många som nämner den filmen i dag och jag hade aldrig hört talas om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte jag heller förrän jag såg den i Mias lista och då tyckte jag den lät intressant!

      Radera
  3. jag skriver oftast med en hand, med ett finger... jag ser gärna film, ofta duger svt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge jag jobbade skrev jag med båda händerna och med alla 10 fingrarna. Nu skriver jag med en hand och använder nog alla 5 fingrarna på den handen, jag vet ju var bokstäverna finns sen jag en gång lärde mig det. Men det känns väldigt udda att skriva med bara en hand och det går ju långsammare än med båda händerna.

      Radera
  4. Korrektur läsa sin egen text, det är ett måste :) i alla fall om man är jag. Mitt mellannamn borde nog vara Fortochfel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, ändå slinker det igenom ett och annat, man blir lätt blind för egna texter

      Radera
  5. Ja, skriver man för snabbt kan det bli helt galet.

    SvaraRadera
  6. Filmer kan man ju se på många ställen numera men bio är ändå lite speciellt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är lite speciellt, nackdelen är att det är lite bökigt och tidskrävande att ta sig dit.

      Radera
  7. Skriver en snabbt så kan ord ändras och paddan/mobilen gör sitt till. Orden blir inte alltid som en tänkt sig... Blir inte så ofta bio numera, men ser en del på film fast mest tv-serier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jadu, det där med autocorrect har man ju varit med om en del

      Radera
  8. The Favourite glömde jag men den vill jag också se

    SvaraRadera
  9. Filmen du nämner har jag inte hört talas om. Få ta och kolla närmare på vad för sorts film det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg den först på Mias lista och tyckte den lät intressant!

      Radera
  10. Det är nog ganska naturligt att man skriver fel ibland. Sen brukar man kunna bli blind på sin egen text.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Det brukar kunna slinka igenom riktiga grodor som man ser först långt efteråt.

      Radera
  11. The Favourite känner jag inte till, ganska dålig koll på kommande filmer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har i vanliga fall noll koll på kommande filmer, så jag fick förlita mig på Mias lista

      Radera