tisdag 8 januari 2019

Veckans topplista vecka 2 - Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann med


Tisdagen börjar med Veckans topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat den här veckan är

 Böcker jag ville läsa under 2018 men inte hann med

----------------------

Oj, det finns massor med böcker jag skulle ha velat hinna läsa, men samtidigt är det ju så att det är omöjligt att hinna med allt så har man böckerna redan hemma så får man nöja sig med att läsa dem vid senare tillfälle. Några av de böcker jag har hemma hade jag ändå velat hinna läsa under 2018


1. Farväl min älskling av Raymond Chandler
En av julklappsböckerna som jag egentligen hade velat läsa direkt när jag fick den. Jag har läst de flesta av Chandlers böcker för länge sedan (och sett filmatiseringarna) och det är lite nostalgiskt att läsa om dem.














2. Scener ur hjärtat av Beata & Malena Ernman och Grata & Svante Thunberg
Ett rec.ex som jag verkligen hade velat hinna med före jul











3. Silvervägen av Stina Jackson
En bok som jag hört så mycket om att jag hade verkligen velat hinna läsa den.











4. Stanna hos mig av Ayòbámi Adébayò
En bok som jag sett på många bloggar och som jag är jättenyfiken på.











5. Vi måste prata om 50 av Cecilia Gustavsson
 Ett rec.ex som jag tror kan nog innehålla en hel del igenkänningsmoment



15 kommentarer:

  1. Stanna hos mig är en bra bok och ger ju lite insikt i en annan kultur. Silvervägen har jag också hört mycket gott om.

    SvaraRadera
  2. Silvervägen står här och är prioriterad. Men hjälper det? Nä :)

    SvaraRadera
  3. Scener ur hjärtat vill jag också läsa, och den kanske kan få min miljömedvetna fjortonåring att ta upp läsningen igen, tack för tipset! Silvervägen var väldigt stämningsfull och ödesmättad, bäst var Stanna hos mig.

    SvaraRadera
  4. Jag gillade "Stanna hos mig" och är mitt i "Silvervägen". Greta Thunberg är spännande på sitt sätt!

    SvaraRadera
  5. Stanna hos mig var en av förra årets höjdpunkter för mig. Silvervägen inledde jag detta år med och det var en riktig bladvändare :)

    SvaraRadera
  6. Silveervägen och Stanna hos mig har jag läst. mycket bra båda två. Chandler skulle jag vilja läsa om. har bara ett gammalt gulnat ex i hyllan dock inte av den här titeln

    SvaraRadera
  7. Silvervägen har jag funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  8. Scener ur hjärtat skulle nog kunna vara något för mig.

    SvaraRadera
  9. Stanna hos mig tyckte jag mycket om. Silvervägen vill jag också läsa. Jag har inte (vad jag kan minnas) läst något av Chandler men har du någon särskild bok du skulle rekommendera av honom?

    SvaraRadera
  10. Stanna hos mig köpte jag så pocket är sugen på den men har en del rec.ex att avverka först.

    SvaraRadera
  11. Stanna hos mig har jag läst och gillat. De andra skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  12. Stanna hos mig var väldigt läsvärd. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  13. Silvervägen tyckte jag mycket om!

    SvaraRadera