torsdag 10 januari 2019

Helgfrågan vecka 2


Vi har precis ätit middag och jag blev så mätt att det är dags för en stunds matkoma, men innan jag lägger mig i soffan ska jag svara på Helgfrågan. Den här veckan vill Mia veta

Valet av genre, tycker du den ändrar sig med åren och i så fall varför? 
Bonusfråga: Har ni plockat bort julen än?

--------------

Jag har alltid läst väldigt brett och det har inte ändrats genom åren, allt är av intresse oavsett genré när det gäller böcker.

Hos oss plockades julen bort förra helgen. Det var makens sista lediga dagar på julledigheten så då passade vi på innan han skulle börja jobba igen.


20 kommentarer:

  1. visst är det kul att variera sin läsning.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar egentligen inte att låsa mig vid någon specifik genre, man vet ju liksom inte förrän man provar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med! Hur ska man kunna uttala sig om man aldrig provat?

      Radera
  3. Jag försöker att läsa ganska brett, men i perioder blir det mer av vissa genrer.

    SvaraRadera
  4. läser du om zombies, spöken och vampyrer och annat hemskt också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oja, det händer även om det inte precis är mina favritgenréer.

      Radera
  5. Plockade du bort julen redan till Trettonhelgen? Det skulle jag aldrig kunna göra. Jag älskar mina tomtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp och det är sent för oss. Tidigare, när vi varje år under Trettonhelgen skulle jobba i en monter på en mässa, så fick vi plocka undan redan tidigare.Jag tycker också om tomtar men nu fick det räcka.

      Radera
  6. Provar allt men faller tillbaka på favorit-genrer själv :) Gott att det finns de som är "allätare" också!
    Bra att plocka undan julen när man har tid! När vardagen väl börjar rulla på så är det rätt kört!

    SvaraRadera
  7. Bredd i läsningen ger ju omväxling

    SvaraRadera
  8. En stor bredd är bra, även om jag för det mesta läser feelgood.

    SvaraRadera
  9. Plockade också bort julen förra helgen, blev trött på den, och så var det jobbdags det kändes skönt att ha det gjort, men det kan eventuellt finnas någon grej kvar...

    SvaraRadera
  10. Jag har nog varierat mig ganska bra men har blivit bättre på det med åren.

    SvaraRadera
  11. Variation är alltid bra, även i fråga om böcker.

    SvaraRadera
  12. Härligt att läsa allt möjligt.

    SvaraRadera
  13. Variation är det som gör läsningen rolig. Jag har blivit bättre på det.

    SvaraRadera
  14. Jag läser bredare nu än när jag var yngre, det enda jag valt bort är deckare, dem har jag helt enkelt tröttnat på. Men vem vet, kanske läser jag dem igen om några år.

    SvaraRadera
  15. Denna helgen har jag ägnat mig ut julutstädning.

    SvaraRadera