fredag 4 januari 2019

Bokbloggsjerka 4-7 januari 2019 - Nypremiär


Det känns som att jag idag har flängt fram och tillbaka och ändå inte fått så där jättemycket gjort. Jag har hunnit med några inlägg på bloggen (men hade planerat hinna med fler), organiserat om lite i badrumsskåpena (och ska fixa till lite mer på söndag när jag får lite nya pryllådor), planerat för veckohandlandet och däremellan stannat upp och läst några sidor i boken (men det har verkligen inte blivit många).
När jag stannade till vid datorn den här gången upptäckte jag nånting roligt. Annika är tillbaka och det är nypremiär idag för Bokbloggsjerkan.  Veckans fråga lyder

Har du upptäckt en ny genre/författare under 2018?

--------------------
Ja, jag har upptäckt väldigt många nya författare under 2018. Det har varit ett år då det dykt upp massor med nya författare som jag verkligen gillat. Jag läser ganska mycket debutromaner och då är det ju oundvikligt att man hittar sånt som man gillar. Trots att det alltså funnits många som jag gillat så är det såklart några som verkligen har satt sig på hjärnan och det är Aliya Dahlgren, Gabriel Tallent och Karin Smirnoff med följande böcker. Titeln är länkad till recensionen




Hjärtat fullt utav dig av Aliya Dahlgren












Min älskade älskling av Gabriel Tallent












Jag for ner till bror av Karin Smirnoff








Jag har inte upptäckt någon för mig ny genré, jag läser så brett att jag nog vid något tillfälle varit och läst minst en bok från de flesta genreer och någon ny har inte dykt upp under 2018


9 kommentarer:

  1. Härligt att upptäcka flera nya författare!

    SvaraRadera
  2. Känner till böckerna, men har Inte läst någon, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att upptäcka nytt!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst något av de författarna, men skulle gärna göra det. Särskilt av Gabriel Tallent.

    SvaraRadera
  5. Bra tips inte läst någon av dessa.

    SvaraRadera
  6. Har sett dessa böcker lite varstans men inte läst dem ännu.

    SvaraRadera
  7. Det ser ju ut som tre bra tips, tack för dem!

    SvaraRadera
  8. Får söka upp mer om de här böckerna, de ser intressanta ut :)

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon av dessa, så tack för tipsen!

    SvaraRadera