torsdag 17 januari 2019

Helgfrågan vecka 3


Den här gången tänkte jag faktiskt hinna med Mias Helgfråga innan vi äter middag. Den här veckan vill hon veta

Har du avslutat någon serie för att den blivit superdålig?
Bonusfråga: Har du något tips på en bra tv-serie?

----------

Jag har avslutat många serier, men inte för att de blivit dåliga. Orsaken brukar vara att jag helt enkelt  ledsnat, oftast är det då såna där evighetsserier.

Jag tittar ju inte så mycket på tv och följer inte tv-serier. Jag kanske ser ett första avsnitt men sen glömmer jag bort att se kommande avsnitt och när man missat x antal så är det ingen mening att försöka. De enda program  jag följer någorlunda regelbundet är av typen Antiques Road Trip , Bizarre Foods with Andrew Zimmer osv , där spelar det ingen roll om man missar avsnitt

16 kommentarer:

  1. Jag tittar mest på serie på Netflix och sådant, då behöver man inte hålla reda på tider.

    SvaraRadera
  2. Samma anledning som jag har till de flesta oavslutade serier.

    SvaraRadera
  3. Evighetsserier tröttnar jag också på. Oftast.

    SvaraRadera
  4. evighetsserier varken ser eller läser jag

    SvaraRadera
  5. Evighetsserier ärjobbiga att se, om de nu inte är riktigt bra då är det svårt att släppa taget, eller det kan behövas en paus ibland för att fortsätta senare.

    SvaraRadera
  6. Jo, en del bokserier är långa ... de får verkligen ha något extra om de ska hålla en kvar!

    SvaraRadera
  7. Jag minns från min barndom när Forsythesagan gick på TV. Det var en riktigt lång serie. Hela 24 avsnitt. Idag kan TV-serien pågå i över tusen avsnitt. Hem till gården någon?

    SvaraRadera
  8. Jag är dålig på att sluta läsa serier/böcker jag inte tycker om. Önskar att jag vore bättre på det.

    SvaraRadera
  9. När jag var ung läste jag rubb och stubb, tror jag tyckte att allt var bra, på ett eller annat vis ... det har jag tack och lov växt ifrån!

    SvaraRadera
  10. Jag älskar tv-serier och har alldeles för många igång :)

    SvaraRadera
  11. Är väldigt förtjust i tv-serier och har många igång. ;)

    SvaraRadera
  12. Ja ibland kan nog bokserier bli för långa.

    SvaraRadera
  13. Säger upp bekantskapen med både författare och serier som jag inte tycker om.

    SvaraRadera
  14. Antiques Road Trip har jag nog tröttnat på till slut, blir däremot alltid fängslad av Railroad Alaska... om man nu är inne på detta med "non-fiction" vill säga. :)

    SvaraRadera
  15. Jag gillar när författare vågar avsluta en populär serie i tid!

    SvaraRadera