söndag 29 april 2018

En smakebit på søndag - Den frusna trädgården

Den här helgen har vi verkligen tagit det lugnt. På lördagen satt jag och läste nästan hela dagen medan maken fixade ute i garaget. På söndagen är det tänkt att både illrarna och katterna ska få lite förebyggande behandling mot fästingar och andra otrevliga små kryp. När det blir varmare ska ju illrarna flytta ut i utegården och katterna är redan ute i sin utegård varje dag och vi vill helst slippa oroa oss för obehagliga små överraskningar när det blir varmare och krypen väl dyker upp.

Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-----------------------

Min smakbit kommer från sidan 67 i Den frusna trädgården av Kristin Hannah  (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"Meredith genomfors av en rysning. hon mindes plötsligt hur det hade varit en gång i tiden: modern brukade komma in till dem på kvällen och berätta förunderliga sagor om stenhjärtan och frusna träd och tranor som svalde stjärnljus. Alltid i mörkret. Hennes röst var lika magisk då som den var nu. Den förde dem samman en stund, men nästa morgon var samhörigheten borta och historierna nämndes aldrig med ett ord."








17 kommentarer:

  1. känner till författaren, men inte titeln. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Hon skriver riktigt bra, jag har läst några böcker av författaren

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! Fästingar är ett otyg, verkar komma tidigare för varje år.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten, känner till boken/författaren men har inte läst.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här författaren är jag nyfiken på

    SvaraRadera
  6. Åh, Kristin Hannah tycker jag om!

    SvaraRadera
  7. Jeg hater fästingar! Vi har hund og det er et like stort problem hvert år. Vi har brukt halsbånd mot flått, men han liker så godt å bade og da virker ikke halsbåndet så godt. Så i fjor ga vi han piller. Det må vi nok gjøre i år også, men de er ganske dyre.
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Jag har aldrig läst något av Kristin Hannah, även om namnet är bekant.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Okänd bok för mig.

    SvaraRadera
  10. Den här har jag faktiskt läst och den passade inte mig riktigt. Det blev på tok för sentimentalt mot slutet :)

    SvaraRadera
  11. Tack för en intressant smakbit.

    SvaraRadera
  12. Låter som vackra sagor som berättas.

    SvaraRadera
  13. Det låter magiskt ;) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Hørtes ut som en bra helg!
    Takk for smakebiten; nok en bok jeg ikke kjente til.

    SvaraRadera
  15. Virker som en bra historie :)

    SvaraRadera