torsdag 5 april 2018

Hett i hyllan #138


Det var visst dags för en sovmorgon! Någon gång ska man väl ta det också, och eftersom jag inte ska iväg till jobb eller nåt liknande så går det ju bra ändå. Men nu är det dags att komma igång och jag börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


-----------------

Jag har plockat fram ett loppisfynd igen


Den tionde kretsen av Jodi Picault (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Trixie Stone är en omtyckt och ambitiös fjortonåring, en riktig önskedotter. Men så en dag vänds hela hennes värld upp och ner fullständigt. Och plötsligt verkar allt som Trixie har trott om sin familj - och sig själv - vara en lögn. Kan den pojkvän som en gång gjorde Trixie tokig av lycka vara den som krossade hennes barndomsidyll för alltid?
Den tionde kretsen är en fängslande roman som på ett lysande sätt skildrar den desperata unga flickan och hennes pappa som försöker rädda henne."







Jag har läst några böcker av den här författaren och gillat dem så när jag hittade den här på bakluckeloppisen på Ulva kvarn i maj 2013 så var det självklart att jag skulle köpa den. Det jag inte fattar är att den blivit kvar i bokhyllan som en hyllvärmare! Och jag blir ju så sugen på att läsa den nu också när jag läser baksidestexten. Den stannar kvar i bokhyllan och jag tänker läsa den så snart som möjligt.


2 kommentarer:

  1. Jag har nog inte läst något av författaren

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst något av henne, något jag har förstått att jag borde.

    SvaraRadera