tisdag 24 april 2018

Veckans Topplista vecka 17: Exotiska länder

Tisdag morgon och då är det dags för Veckans Topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat den här veckan är

Exotiska länder

-----------------

Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen där det finns mer info om boken.




1. De sju systrarna av Lucinda Riley
Brasilien












2. Den sista kejsarinnan av Kina av Jung Chang
Kina











3. Destination: Chile av Katy Colins
Chile











4. KUM av Henrik Tord
Kambodja











5. Penguin Bloom av Cameron Bloom & Bradley Trevor Greive
Australien





7 kommentarer:

  1. allt detta exotiskt för mig, min finska kusin studerade kinesiska, gifte sig med en kinesisk präst, ont om pengar och hade svårt att kunna resa till Finland igen...

    SvaraRadera
  2. Den sista kejsarinnan av Kina håller jag på att läsa men det går lite långsamt, jag läser ett kapitel då och då. Den är intressant och jag ska absolut läsa ut den, men det kommer att ta tid.

    SvaraRadera
  3. har läst Vilda svnar av Jung Chang. Jättebra. Penguin Bloom är jag nyfiken på

    SvaraRadera
  4. Penguin Bloom köpte jag på rean.

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dessa, men de låter intressanta allihop.

    SvaraRadera
  6. Penguin Bloom har jag läst, tack för övriga tips!

    SvaraRadera
  7. De sju systrarna var riktigt bra. Längtar efter fortsättningen. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera