torsdag 19 april 2018

Hett i hyllan #140


Riktigt skönt när solen skiner och det är relativt varmt (+15) redan på förmiddagen, man blir glad direkt. Nu är det dags för Monikas Hett i hyllan och sen ska jag sätta mig med en mugg te och läsa. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------------

Och så blir det ett loppisfynd igen.







Du av Caroline Kepnes (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)
Baksidestext:
"Du kliver in i bokhandeln och håller kvar handen på dörren för att vara säker på att den inte smäller igen. Du ler, generad över att du är så präktig, men du har inte fixat naglarna och din V-ringade tröja är beige och det är omöjligt att veta om du har behå på dig men det tror jag inte. Du är så ren att det är snuskigt och du mumlar ditt första ord till mig - hej.

Hon är allt han någonsin velat ha. Han skulle göra vad som helst för att få henne. Och det kommer han att göra."






Den här köpte jag 2016 på Erikshjälpen och jag köpte den eftersom den lät lite intressant. Baksidestexten säger ju inte så jättemycket men nu när jag läste om den på förlagets sida så bestämde jag mig direkt för att behålla den så jag kan läsa den när jag har tid.

2 kommentarer:

  1. Den har jag också liggande. Oläst :)

    SvaraRadera
  2. Författarnamnet känner jag igen, men det är allt. Känner mig inte så lockad - som du säger så är baksidestexten inte så beskrivande.

    SvaraRadera