tisdag 10 april 2018

Top Ten Tuesday - Böcker jag tyckt om men inte kommer att läsa om


Idag var temat på Top Ten Tuesday, som anordnas av That Artsy Reader Girl, sådant att jag kan tänka mig att delta. Temat handlar om böcker man gillat men inte kommer att läsa om.

Books we liked but will never re-read

----------------------

Det här var ju egentligen inte svårt alls, det finns en uppsjö av böcker jag gillat men som ändå inte är så bra att jag skulle vilja läsa om dem (böckerna är inte listade i någon inbördes ordning)

1. Den smala vägen mot norr av Richard Flanagan
2. Carolines arv av Katherine Webb
3. Flickan i glastornet av Elizabeth Fremantle
4. Hundra omistliga ting av Lucy Dillon
5. Krigets vindar över Cavendon Hall av Barabara Taylor Bradford
6. Parfymsamlaren av Kathleen Tessaro
7. När livet börjar om av Lucy Dillon
8. Jungfruns älskare av Philippa Gregory
9. Kvinnorna på slottet av Jessica Shattuck
10. Berget bakom huset av Joyce Maynard















2 kommentarer:

  1. Dillon är mysigt, bäst att låna på biblioteket.

    SvaraRadera
  2. Jag läser aldrig om böcker (finns ju så många olästa man vill läsa!) så den här listan hade nog varit enkel även för mig ;)

    SvaraRadera