torsdag 12 april 2018

Helgfrågan vecka 15


Kvällsvilan är nu avklarad och snart tänkte jag faktiskt ta ett glas champagne för att fira ett mycket trevligt besked som kom per post idag. Men innan jag blir småbubblig av champagnen så ska jag svara på Mias Helgfråga som lyder

Vad tycker du om kommentargranskning på bloggen? 
Bonusfråga:
Vad är du inte så bra på, där du skulle behöva en hjälpande hand?

-------------------

Jag har absolut inga problem med kommentargranskning på bloggar och har full förståelse om man vill ha det. Jag själv har det och kommer nog alltid att ha det, jag vill vara säker på att ingenting ovidkommande slinker in i kommentarsfältena. Jag försöker se till att gå igenom och släppa igenom kommentarerna så ofta och snabbt som möjligt. Att besvara kommentarer är jag sämre på och jag har gång på gång lova mig själv att försöka bli bättre på det. Jag läser alla kommentarerna men ofta känns det som att tiden inte riktigt räcker till att också besvara alla. 

Bonusfrågan kan jag inte svara på. Jag behöver hjälp med en hel massa saker i min vardag.


11 kommentarer:

  1. mycket man inte kan fixa själv, skönt när man kan hjälpas åt, nyss hjälpte sonen med vinterdäck ❤️

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är trist med kommentarsgranskning, men har full respekt för dem som ändå väljer det.

    SvaraRadera
  3. Jag har ingen granskning och råkar (peppar, peppar) aldrig ut för något problem.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig, vill också ha koll på vilka kommentarer som släpps igenom.

    SvaraRadera
  5. Jag har haft kommentargranskning och förstår att det kan finnas behov av att ha det.

    SvaraRadera
  6. Jag behöver hjälp med mycket också men jobbigt att fråga ibland

    SvaraRadera
  7. jag kommenterar mycket på andras bloggar och svarar på min egen

    SvaraRadera
  8. Att besvara kommentarer på egna bloggen tycks jag tappa under vissa perioder, men håller fast vid att besöka och läsa/kommentera andras bloggar, prioriterar lite det. Slipper spam, så behöver inte kommentarsgranskning, glad för att jag slipper, men förstår verkligen att man vill ha sådan om man får den typen av kommentarer.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att skräpposthandteringen fungerar jättebra i blogspot så därför har jag inte behövt ta kommentargranskning.

    SvaraRadera
  10. Kommentarsgranskning är inget som hindrar mig från att kommentera. Men minnet sviker ibland och då kan det bli dubbla kommentarer på samma inlägg.

    SvaraRadera
  11. Jag förstår att man kan vilja ha kommentargranskning men har inte tyckt att jag själv behöver ha det. Wordpress sätter ibland vissa kommentarer till granskning, men den logiken har jag inte kommit underfund med än.

    SvaraRadera