onsdag 4 april 2018

Månadssammanfattning Mars 2018



Månadssammanfattning - Mars 2018

Antal lästa böcker: 13
Antal lästa noveller: 3 (ej inkluderade i antalet lästa böcker)
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4419
Inbundet: 5
Kartonnage: 1
Danskt band: 1
Häftad: 4
Storpocket: 0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 2
Lästa rec.ex: 12
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 22
Fått: 7
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 2
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 2
Kaosutmaningen 2018 (totalt antal avklarade punkter):  12
Månadens bästa bok: Hjärtat fullt utav dig - Aliya Dahlgren


Böckerna jag läst i mars är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu). Lästa böcker för varje månad det här året finns under fliken Läst 2018


Hjärtat fullt utav dig - Aliya Dahlgren (259 sid, danskt band)
Is - Jakob Mjöbring (181 sid, inbunden)
Charader - Amanda Tartt (33 sid, e-novell)
Bortom varje rimligt tvivel  - Malin Persson Giolito (452 sid, inbunden)
Fyren mellan haven - M.L. Stedman (378 sid, pocket)
Gården vid Fårö strand - Ronnie G. Lundin (413 sid, häftad)
Caradrius - Henrik Johansson (21 sid, e-novell)
Hotelldirektören - Rose Tillberg Mattsson (340 sid, inbunden)
När Madonnan återvände till San Veronica - Ingvar Hellsing Lundqvist (26 sid, häftad)
Sommar i det lilla bageriet på strandpromenaden - Jenny Colgan (397 sid, pocket)
München - Robert Harris (338 sid, inbunden)
Bortom portalen II - Oskar Källner m.fl. (199 sid, häftad)
Nu är det kul igen: Från utmattning till arbetsglädje - Karin Adelsköld & Jessika Devert (207 sid, kartonnage)
Täcknamn: Hilde - Kjell Ola Dahl (381 sid, inbunden)
Stieg Trenters Sturemordet - Jakob Nilsson (94 sid, grafisk roman)
Jul i det lilla bageriet på strandpromenaden - Jenny Colgan (303 sid, pocket)
Hämnaren - Jan-Erik Fjell (397 sid, inbunden)

Jag blev jätteförvånad över att jag hunnit läsa så många böcker i mars, det kändes nämligen inte som om det skulle ha varit så många. Å andra sidan så var många av böckerna både lätt- och snabblästa så det är nog en delorsak till att jag hann med så många.

Glädjande nog håller jag mig fortfarande nästintill i kapp med recensionerna. Emellanåt hamnar jag lite efter men inte mer än att det går att ta igen snabbt bara man lägger manken till.

Hyllvärmare borde jag ha läst fler av men 2 är bättre än ingen så jag får vara nöjd med det jag hunnit med. Hyllvärmarna måste jag verkligen bli bättre på att plocka fram och läsa.

Trots att jag verkligen försökte hålla mig så jag inte skulle köpa alltför många böcker på bokrean så blev frestelsen för stor och jag tappade greppet. Alltså blev det så många böcker köpta att jag nu får hålla igen ordentligt resten av året...Det är alltså total BOKKÖPSTOPP hos oss resten av året (i alla fall för mig, maken kommer lindrigare undan)

April har börjat bra och läsningen fungerar väldigt bra. Håller det här i sig så ser april ut att också bli en bra månad. Förhoppningsvis blir det väl också bättre väder och det skulle ju vara som grädde på moset att äntligen kunna vara ute lite mer...



1 kommentar: