söndag 8 april 2018

En smakebit på søndag - Den sista Mrs Parrish

Lördagen bara försvann och då menar jag det ordagrant. Jag var väldigt trött och gjorde misstaget att lägga mig i soffan för att titta på tv på eftermiddagen och självklart somnade jag, så där försvann eftermiddagen. Efter middagen var det sen dags för kvällsvilan som Dart insisterar på och än en gång så somnade jag och sov ett par timmar så där försvann kvällen. Men det här betyder att jag ju rimligtvis inte kan vara trött på söndagen utan kan ta itu med det som jag tänkt göra den här helgen. Och söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------------------------

Jag ska precis börja läsa på en ny bok så min smakbit kommer från sidan 9 i Den sista Mrs Parrish av Liv Constantine (titeln är länkad till Adlibris och där finns mer info om boken)



"Hon var utled på att stå så här och slita häcken av sig, medan hon väntade på rätt tillfälle att slå till. I ögonvrån skymtade hon de guldfärgade Nikeskorna som trampade på maskinen bredvid hennes. Amber rätade lite på axlarna och låtsades vara uppslukad av tidningen som hon så strategiskt hade placerat framför sig på sin egen crosstrainer. Som hastigast vred hon på huvudet och gav den späda, vackra blonda kvinnan ett blygt leende, vilket belönades med en artig nick åt hennes håll. Amber sträckte sig efter vattenflaskan, flyttade diskret foten till fotstegets kant och halkade till. Tidningen gled ner på golvet och landade under pedalen på hennes grannes maskin."


13 kommentarer:

  1. låter farligt... tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. på gym kan vad som helst hända...

    SvaraRadera
  3. Det kan aldrig vara nyttigt att använda crosstrainer. Verkar farligt :)

    SvaraRadera
  4. Den här boken känner jag inte till sen innan.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Man undrar vad som ska hända nu!

    SvaraRadera
  6. Det hørtes ut som du trengte å sove litt :-)
    Jeg har ikke hørt om denne boken før, men den hørtes fin ut.
    Ha en riktig fin søndagskveld!

    SvaraRadera
  7. Spännande, man anar att det döljer sig något under ytan. Tack för smakbiten och hoppas att du blev utvilad :)

    SvaraRadera
  8. Låter farligt det där. tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Kände inte till den boken tidigare.

    SvaraRadera
  10. En nästlerska, det lät spännande, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  11. Låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Tycker din lördag låter ganska skön.

    SvaraRadera