söndag 1 april 2018

En smakebit på søndag - Hämnaren

Det har varit en härlig påskafton med god mat, rejält med vila och ganska mycket läsning. Just nu är jag alltså väldigt nöjd och faktiskt fortfarande mätt. Inte nog med det, jag somnade sen i soffan och fick mig en tupplur på drygt en timma. Den här helgen har hittills varit riktigt skön. Och jag förväntar mig att söndagen blir lika avslappnad som lördagen har varit. Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

---------------------

Min smakbit kommer från sidan 22 i Hämnaren av Jan-Erik Fjell (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)


"Anton gick till vänster. Rörde sig inåt huset. Det fanns ingen dörr in mot köket, bara en öppning i väggen. Ett bord med fyra stolar stod under ett fönster. Han skymtade två ben och klev in. En pojke satt på golvet med ryggen mot kylskåpet och knäna under hakan. Hans hår var långt och svart. På sig hade han trånga jeans. Tröjan bar namnet på ett band som Anton inte kände till. Från byxlinningen gick en tunn kedja till plånboken i bakfickan. Anton lade en hand på hans axel och sa att han var från polisen.
"Finns det någon annan i huset?"
Pojken svarade inte. Bara skakade på huvudet medan den apatiska blicken var fäst vid golvet. Framför spisen låg en kvinna med händerna och fötterna bundna på ryggen."


13 kommentarer:

  1. tack för lite ledsam smakbit, god fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
  2. Den här serien har jag väl tänkt läsa någon gång. Har andra delen i hyllan, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra :)

    SvaraRadera
  3. TAck för smakbiten. Den här serien läser jag på norska, men har bara läst den första än så länge.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. God fortsättning på påsken! :)

    SvaraRadera
  5. Jeg leste den første og den andre boken av Jan-Erik Fjell, men så sluttet jeg av. Jeg ble så irritert på hovedpersonen at jeg ikke orket å lese om han :-) Det kan nok være at jeg burde prøve på nytt, for jeg tror det egentlig er gode bøker.
    Ha en riktig fin påskesøndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakebiten, funderar på om jag ska läsa serien.

    SvaraRadera
  7. tack för smakbiten det är ju krim man ska läsa på påsk. trevlig fortsättning på helgen

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Kände inte till boken sedan tidigare.

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten ! Låter spännande.
    Önskar dig en fortsatt fin påsk !

    SvaraRadera
  10. Lite nyfiken på den här serien ;) tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera