tisdag 10 april 2018

Veckans topplista vecka 15: Vårkänslor

Så härligt det var att gå upp i morse när solen sken och jag hör på radio att det här ska hålla i sig hela dagen. Nu är det i alla fall dags för Veckans topplista som anordnas av Johannas deckarhörna. Temat den här veckan är

Vårkänslor

--------------

Det här är nog det svåraste temat hittills. När jag tittar igenom böcker jag läst så tycker jag inte att nästan någon av omslagen signalerar vår, så det får bli en lite haltande och långsökt topplista den här gången. De här böckerna skulle jag vilja läsa i vår





H som i hök av Helen Macdonald
Ser kanske inte ut som vår för de flesta, men det brukar finnas massor med rovfåglar hos oss och nu på våren när smådjuren kommer fram kan vi se många t ex hökar sväva ovanför åkrarna runt omkring. Den här har jag inte hunnit läsa ännu men den finns i läsahögen bredvid mig och ska läsas snart.








Ryssar är sådana som gillar björkar av Olga Grjasnowa
Läser just nu. Jag älskar när lövträden runt omkring oss knoppas och löven börjar sakta titta fram












Vit krysantemum av Mary Lynn Bracht













Mitfordmorden: Mysteriet på Asthall av Jessica Fellowes












Trollsländan av Michel Bussi










6 kommentarer:

  1. H som i hök är ju så bra. I morgon kommer en text om den på min blogg. Ryssar är såna som tycker om björkar vill jag minnas att jag tyckte om när jag läste den. De övriga tre är nya för mig. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  2. Fina omslag, för mig olästa böcker.

    SvaraRadera
  3. Den där gröna färgen som träden har alldeles i början, den får det att sjunga i hela kroppen :)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst någon av de här böckerna.

    SvaraRadera
  5. H som i hök har jag läst och gillat. mycket speciell

    SvaraRadera