torsdag 12 april 2018

Hett i hyllan #139



Härligt väder, eller hur? Jag blir så glad när solen skiner och det äntligen ser ut att bli vår! Men nu är det dags för Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

----------------------


Det blir ett till av mina loppisfynd idag






"Berättelserna i Kärlek Vänskap Hat handlar om drömmar och ambitioner, om kärlek och otrohet, och om det pris kvinnor får betala för att leva livet på sina egna villkor."






Jag har länge lovat mig själv att läsa fler noveller och jag hade hört så mycket om Munro så när jag hittade den här 2014 på bakluckeloppisen på Ulva Kvarn så köpte jag den såklart. Noveller har jag läst fler av nu, men den här har blivit kvar i bokhyllan, oläst. Men jag tänker läsa den så fort jag får tid över så den åker tillbaka in i hyllan, men nånstans där jag kan få syn på den så att den inte blir bortglömd igen

2 kommentarer:

  1. Jag har läst en annan bok av Munroe, njaa inte min typ av böcker

    SvaraRadera
  2. Jag har en annan av hennes novellsamlingar. Den kommer snart i Hett i hyllan hos mig :)

    SvaraRadera