måndag 16 april 2018

Tematrio - Sara

Jag har fått mycket gjort i helgen och sen suttit och läst hela dagen idag så när det var dags för kvällsvilan så tog de lång tid innan jag orkade masa mig upp igen. Men nu när jag är uppe så är det dags för Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Berätta om tre böcker som är skrivna av eller handlar om någon som heter Sara (massor av stavningar och varianter uppmuntras)!

------------------

Det här visade sig vara ett svårare tema än vad jag hade trott. Det där med böcker som handlar OM Sara var det ju bara att glömma eftersom jag ofta har svårt att komma ihåg namn på karaktärer i boken även om jag kommer ihåg handlingen. Men det måste ju finnas massor med böcker jag läst av författare som heter Sara....nja, det visade sig vara ganska tunnsått där också.  Men så kom jag på att jag ju kunde använda sökfunktionen på bloggen och då dök det upp ett par Sara till. Så min trio blir en blandning, 1 bok som är skriven av en Sarah och 2 böcker om Sarah




1. Sarah Bradford har skrivit Drottning Elizabeth - en biografi som jag kommer att recensera senare i veckan













2. Inte ensam av Elizabeth Haynes (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
Huvudpersonen heter Sarah Carpenter










3 Vinterfolket av Jennifer MacMahon (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
Sarah Harrisons dagbok spelar en central roll i boken.











5 kommentarer: