lördag 11 februari 2017

Bästautmaningen - Konserter

Idag tänkte jag försöka komma ikapp med veckans utmaningar och då är det alltså dags för Lyrans Bästautmaning. Den här gången handlar den om konserter och Lyran frågar

Men vilken är den bästa konsert du varit på? Berätta!

-----------------------
Jag går väldigt sällan på konserter och så har det alltid varit - det har liksom inte riktigt varit min grej. Men självklart har jag gått på några, men då har det handlat om internationella operastjärnor av typen Pavarotti osv. Det är nästan omöjligt att välja någon som bäst men några som verkligen varit speciella är nog (klippen är inte från konserterna)

Placido Domingo




Montserrat Caballé




Barbara Hendricks





7 kommentarer:

  1. Inte riktigt min musiksmak, i alla fall inte på konsert :)

    SvaraRadera
  2. För mig som är uppvuxen med en mamma som är operasångerska och mycket klassisk musik som spelades i hemmet, så låter dessa klipp fantastiska.

    SvaraRadera
  3. Inte den musik jag brukar lyssna på men Barbara Hendricks var onekligen vacker! =)

    SvaraRadera
  4. Ave Maria har jag bland mina låtar på mobilen, den är himla fin, men annars är det inte riktigt den typ av musik jag lyssnar på.

    SvaraRadera