söndag 5 februari 2017

En smakebit på søndag - I en mörk, mörk skog

En riktigt trevlig lördagskväll och jag har faktiskt tittat på tv för en gångs skull. Ikväll sändes ju första delen av 8 i den brittiska serien Hotell Halcyon och jag tyckte nog att den verkar så bra att jag vill se de kommande avsnitten också. I vanliga fall tittar jag ju inte speciellt mycket på tv och följer inte direkt några serier heller, men när det bara är 8 avsnitt så bör det fungera även för mig. Och det bästa av allt, maken tyckte också om den så han lär hålla koll varje lördag (även om jag ibland skulle vilja följa en serie så har jag en benägenhet att glömma bort mig och missa avsnitt bara för att jag inte kan komma ihåg när de sänds).  På söndagen ska vi iväg till Sjöhistoriska muséet och efter det är det dags att bara ta det lugnt.
När jag nu fortfarande sitter uppe så är det dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkelilgheten. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

----------------

Min smakbit kommer från sidan 9 i I en mörk, mörk skog av Ruth Ware (titeln är länkad till förlagets sida och där finns er info om boken)



"Jag springer.
Jag springer genom en skog i månsken. Grenarna griper efter mina kläder och fötterna fastnar i de snötyngda ormbunkssnåren.
Taggbuskarna gör utfall mot mina händer. Andetagen river i strupen. Det gör ont. Allt gör ont.
Men det är det här jag gör. Jag springer. Det är det jag kan.
När jag springer har jag alltid ett mantra i huvudet. Det kan vara en viss tid jag vill springa på eller något som frustrerar mig och som jag stampar ur mig mot asfalten.
Men den här gången är det ett enda ord, en enda tanke, som bultar i mig.
James. James. James.
Jag måste hinna fram. Jag måste fram till vägen innan..."


11 kommentarer:

  1. tack för smakebiten! okänd bok för mig

    SvaraRadera
  2. Det ska bli spännande att höra vad du tycker om den sedan, jag har den på min nyfiken-på-lista.

    SvaraRadera
  3. Den boken har jag funderat på att läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Den verkar spännande, tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Den här står på listan av böcker jag vill gärna läsa.

    SvaraRadera
  6. Ny bok för mig men den verkar väldigt spännande.

    SvaraRadera
  7. Låter spännande. Ny bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  9. Den hørtes skummel ut og jeg fikk veldig lyst til å lese den :-) Mannen min og jeg ser på noen TV-serier sammen og det er veldig fint å kunne prate om dem etterpå :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  10. Hotel Halcyon kommer jag med fortsätta att titta på :)

    SvaraRadera