torsdag 2 februari 2017

Kulturkollos veckoutmaning: Något att längta efter



Det har varit så mycket den här veckan att jag höll på att glömma Kulturkollos Veckoutmaning. Den här gången handlar den om något man längtar efter under 2017 och utmaningen lyder

Vilka 3 kulturella upplevelser under 2017 längtar du efter?

-------------

Det är inte helt lätt att välja i o m att i år är det mycket jag längtar efter. Men jag plockat fram sånt som jag längtar efter det här första halvåret


1. Den här helgen ska maken och jag göra ett besök på ett museum, vilket det blir är än så länge osäkert. Det är nämligen maken som får välja så att det blir något han är intresserad av. Jag vet ju att han än så länge funderat på Sjöhistoriska eller Historiska muséet men han skulle bestämma sig idag.

2. I slutet av februari ska vi gå och se den största musikalsatsningen i Uppsala stadsteaterns historia, Spelman på taket




3. I juni kommer Heroine,  fjärde delen i Kallentoft/Luttemans Herkulesserie och den är ju ett måste.Serien om Zack Herry är en av mina absoluta favoriter.

Och med lite tur så blir det också lite mer här under våren. Vi skulle nämligen båda vilja se Book of Mormon på Chinateatern men det får vi se om vi hinner med.





4 kommentarer:

  1. Heroine ser jag också fram emot, det ska bli väldigt spännande att se vart allt tar vägen :)

    SvaraRadera
  2. Så synd att jag har långt till Upppsala - den uppsättningen av Spelman på taket skulle jag vilja se!

    SvaraRadera
  3. Oj vilka skojiga saker. Zack serien ligger jag lite efter med.

    SvaraRadera
  4. Var och såg Book of mormon i helgen, kan verkligen rekommendera!

    SvaraRadera