torsdag 16 februari 2017

Hett i hyllan #79



Idag är jag lite sådär lagom småmosig och skulle helst vilja lägga mig i sängen under det varma täcket igen, men känner att det nog inte riktigt är läge för det, med tanke på hur mycket jag egentligen har att göra. Det jag hunnit med hittills är att bälga i mig massor med te när jag suttit och läst. Så nu är det dags att försöka komma igång lite och det tänkte jag göra med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------------

Idag har jag plockat fram ännu ett av mina loppisfynd. Jag hade läst en bok tidigare av den här författaren och gillad den så när jag hittade den här på Ulva bakluckeloppis sommaren 2014 (och boken är helt ny och oläst) så slog jag till




Nattvandraren av Andrew Taylor (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)









Den här kommer jag definitivt att läsa så småningom, speciellt som jag faktiskt också vet orsaken till att den fortfarande är oläst - den hade hamnat i fel bokhylla. Men nu flyttas den direkt till rätt ställe och jag tror att den kommer att bli min nästa "sängbok".


6 kommentarer:

  1. Den har jag också stående här :) Jag läste hans Rothtrilogi för en väldig massa år sedan och gillade inte speciellt mycket. Sedan dök det upp en massa bloggare som tyckte att hans böcker var bra. Då bestämde jag mig för att han skulle få en chans till. Något som han alltså ännu inte har fått :)

    SvaraRadera
  2. Wow, det där låter som en jättespännande och trevlig bok.

    SvaraRadera
  3. Den finns i min hylla med och del 2

    SvaraRadera
  4. Har läst några böcker av Andrew Taylor som jag tyckt riktigt bra om. Min favorit är Det blödande hjärtat. Den här tyckte jag var både bra och mindre bra.

    SvaraRadera
  5. Det låter som en spännande bok, jag gillar historia blandat med en bra berättelse :)

    SvaraRadera
  6. Jag tror att jag har läst en eller två böcker av honom men inte den här.

    SvaraRadera