torsdag 2 februari 2017

Hett i hyllan #77


Den här veckan har jag energi så det räcker och blir över. Jag får mycket gjort och blir inte trött så fort och äntligen, äntligen börjar det mesta gå åt rätt håll. Att jag orkat hålla på så mycket betyder också att veckan gått enormt fort och det är redan torsdag. Och torsdag betyder Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------

Jag har plockat fram en bok som jag faktiskt köpte nästan enbart för att omslaget var så fint





Drama Queens - I ett liv nära dig av div författare (titeln är länkad till förlaget sida och där finns mer info om boken)








Som vanligt så hittade jag den här boken på en bakluckeloppis (kommer inte ihåg vilket år) och det var alltså omslaget som fick mig att fastna för den här boken. Jag gissar på att orsaken till att den blivit liggande i bokhyllan är att den består av korta berättelser (i princip noveller) av olika författare. Av någon anledning har jag ju lite svårt för noveller och trots att jag har sådant här hemma så blir det inte av att jag läser dem. Men jag har ju lovat mig själv (igen!) att läsa mer noveller och korta berättelser så jag måste helt enkelt ta itu med den här snarast.




6 kommentarer:

  1. Den har jag också men det var något erbjudande på Cdon, pocket för 10 kronor.

    SvaraRadera
  2. Har också lite svårt med novellformatet, konstigt nog.

    SvaraRadera
  3. Titeln gör att jag aldrig hade plockat upp den :) Annars gillar jag noveller.

    SvaraRadera
  4. Ja, omslaget var fint. Läser noveller ibland men skulle kunna göra det oftare.

    SvaraRadera
  5. Tänk vad många olika böcker som dyker upp i Hett i hyllan!

    SvaraRadera