fredag 3 februari 2017

Veckans bokbloggsfråga vecka 5

Maken har gått och lagt sig så nu kan jag sitta i lugn och ro och läsa och pyssla med mitt. Hur trevligt det än är att umgås så här på fredagkvällen så är det ändå skönt att ha lite "egentid" såhär på kvällen/natten. Jag är ju nattmänniska så det är nu som jag egentligen fungerar bäst.  Och så kom jag på att jag ju hade helt glömt bort Veckans bokbloggsfråga som anordnas av Barnboksbloggen. Veckans fråga lyder

Hur gör du för att marknadsföra och nå ut med din blogg? Hur tipsar du när du ordnar något extra på din blogg, t ex utmaning, tema eller tävling? Hur försöker du få nya läsare? 

-------------------
Jag gör faktiskt inte speciellt mycket. Bloggen har en egen Facebooksida där alla inlägg också hamnar, att lägga ut på sociala medier är enkelt och smidigt. Besöker andras bloggar och kommenterar. Deltar i olika bloggaktiviteter, dvs utmaningar, tävlingar och sånt som Tematrio, Hett i hyllan osv.




2 kommentarer:

  1. Besöka andras bloggar är jätteviktigt tror jag.

    SvaraRadera
  2. Ja, att besöka andras bloggar är nog viktigt men framförallt är det ju roligt att läsa andras bloggar för att man har ett gemensamt intresse.

    SvaraRadera