måndag 6 februari 2017

Tematrio - Överraskande bra

Jag har nu klarat av min kvällsritual, dvs legat och halvsovit (och somnat till ordentligt lite av och till) i ett par timmar så nu kan jag hålla igång igen tills det är dags att lägga sig för att sova. Men jag hinner hålla på i ett par timmar i alla fall och först ut blir då  Lyrans Tematrio
Lyran längtar efter en bok som man plockar upp utan större förväntningar men som man sedan inte kan släppa. Lyran uppmanar

Kanske kan vi därför tipsa varandra om tre böcker som var överraskande bra!

--------------

Den här veckans tematrio känns ganska lätt att klara av, det svåra för mig är nog att bara kunna välja tre böcker. (Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)




Jag är Pilgrimen av Terry Hayes
Jag var lite småsvettig inför 800 sidor, men när jag väl börjat så kunde jag bara inte släppa boken.










Sattyg av Mikael Strömberg
Egentligen inte alls min typ av bok (ungdomsskräckis) så jag blev riktigt förvånad över hur mycket jag tyckte om den.










Brevbärarens sista möte av Dan Fränkel
Jag hade en massa förutfattade meningar och onda aningar när jag började läsa, mycket pga det tråkiga omslaget, men det slutade med att jag tyckte den var riktigt bra.




10 kommentarer:

  1. Jag brukade älska tegelstenar, men nuförtiden blir jag också lite lätt motsträvig när det är massiv tjocklek på böcker.

    SvaraRadera
  2. Jag är pilgrimen är jag lite nyfiken på, men 800 sidor för respekt med sig

    SvaraRadera
  3. Spännande tips. Jag har inte hört talas om någon av dem.

    SvaraRadera
  4. Har inte läst någon av böckerna, tack för tips.

    SvaraRadera
  5. Vätten av Mikael Strömberg står och väntar på mig i bokhyllan. Jag är pilgrimen är jag nyfiken på men den är lite väl tjock.

    SvaraRadera
  6. Jag är pilgrim står i bokhyllan men den är så tung, då måste den vara riktigt bra.

    SvaraRadera
  7. Så märkligt, av alla böcker man kan välja så har vi båda med pilgrimen :)

    SvaraRadera
  8. Håller med om Jag är Pilgrimen. Väl värd att kämpa sig igenom.

    SvaraRadera
  9. Inte läst någon av dessa, men med allt positivt om pilgrimen... blir såklart nyfiken på den, trots omfånget. :)

    SvaraRadera
  10. Tack för tipsen. Jag är Pilgrimen har jag varit sugen på att läsa ett tag nu.

    SvaraRadera